آفتاب

حماس: می خواهند صهیونیست ها را نجات دهند/ پیش شرط داریم

حماس: می خواهند صهیونیست ها را نجات دهند/ پیش شرط داریم

تهران- ایرنا- دوشنبه (30 تیرماه) روز جهنمی صهیونیست ها پس از دو هفته کشتار فلسطینیان بود؛ تلفات شدید رژیم صهیونیستی و یک گلعاد شالیط جنجالی دیگر باعث شد که این بار پس از روزها سکوت معنادار جامعه بین الملل در قبال قتل عام خیل کودکان، زنان، پیران و جوانان در غزه، یکباره بسیاری از طرف های بین المللی به تکاپوی آتش بس بیفتند اما مقاومت، دیگر نمی تواند صلح بدون پیش شرط و زیر یوغ محاصره چند ساله را بپذیرد.

خبرگزاری سمانیوز فلسطین آخرین آمار از شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه را 573 نفر و زخمی شدگان را بالغ بر سه هزار و 363 نفر اعلام کرد که 70 تن از این شهیدان تنها در نتیجه حمله تانکهای صهیونیست ها به الشجاعیه غزه به شهادت رسیده اند.

** دست برتر مقاومت پس از حمله زمینی صهیونیست ها

روز گذشته با وجود افزایش تعداد شهدا و مصدومان تجاوز ر‍ژیم صهیونیستی به غزه و انتشار تصاویر دردناک از جنایت های ر‍ژیم اشغالگر از کشتار زنان و کودکان و سالخوردگان غزه، دستاوردهای متعدد مقاومت فلسطینی بارقه های امید را درباره برگشتن ورق جنگ به نفع فلسطینیان زنده کرد.

منابع مختلف رسانه ای غربی و فلسطینی اخبار به هلاکت رسیدن ده ها سرباز این رژیم را در صدر گزارش های خود جای دادند و اسارت یک سرباز صهیونیست دیگر نشان داد که فلسطینیان خشمگین منتظر حماقت صهیونیست ها در حمله زمینی به غزه بودند.

به گزارش رویترز، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از کشته شدن 7 سرباز اسرائیلی در بخش غزه در 24 ساعت گذشته خبر داد. همچنین در تنها 48 ساعت آمار کشته شدگان صهیونیست به 25 نفر رسیده است.

بنابر اعلام سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تعداد زخمی های اسرائیلی نیز به 30 نفر رسید که حال سه نفر از آنها بشدت وخیم گزارش شده است.

این روایت رسمی صهیونیست ها از تعداد کشته شدگان است؛ روایتی که به اذعان بسیاری از ناظران و همچنین طرف های فلسطینی همچنان همراه با پنهانکاری برای حفظ روحیه نظامیان صهیونیست در جنگ است و منابعی در مقاومت ضد اشغالگری می گویند آمار واقعی بسیار بیش از این ارقام اعلامی است.

** روایت های مختلف از تلفات سنگین رژیم صهیونیستی

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که تنها صبح روز دوشنبه در یک عملیات کمین در الشجاعیه واقع در شرق غزه در مسیر یک گشتی ارتش رژیم اشغالگر، 10 سرباز صهیونیست را به هلاکت رسانده است.

تفاوت در اعلام تلفات ر‍ژیم صهیونیستی در منابع رسانه ای، خود گویای نگرانی و سردرگمی صهیونیست ها از ابتکار عمل مقاومت و طولانی شدن نبرد است.

منابع نظامی به شبکه دوم رژیم صهیونیستی گفته اند که ده ها سرباز اسرائیلی در عملیات جداگانه کشته شده اند. این رسانه از حدود 50 زخمی در عملیات الشجاعیه خبر داده و افزوده که حال 11 نظامی وخیم است.

این شبکه صهیونیستی اعلام کرد که یک گشتی نفربر اسرائیلی با موشک آر.پی.جی هدف قرار گرفته که بر اثر آن هفت نظامی کشته شده اند و در عملیاتی دیگر بر اثر انفجار بمب یک نظامی دیگر کشته شد.

بر اساس این گزارش، شلیک یک راکت ضد زره به یک ساختمان که سربازان صهیونیست در آن مخفی شده بودند سه نفر را به هلاکت رسانده و 12 نفر را زخمی کرده است. یک تک تیرانداز فلسطینی نیز موفق شد با شلیک مستقیم گلوله، سربازی اسرائیلی را از پای درآورد و پرتاب بمب نیز هشت نظامی صهیونیستی دیگر را بشدت زخمی کرده است.

به فاصله کوتاهی پس از این درگیری ها، در نیمه های شب و بامداد دوشنبه، یک گروه فلسطینی، گردان 51 تیپ گولانی را به دام انداخت و در درگیری با آن یک نظامی صهیونیست دیگر کشته شد. یک ساعت بعد باز هم یورش به همین گردان، یک نظامی دیگر صهیونیست ها را کشت و یک صهیونیست دیگر نیز زخمی شد. چند کیلومتر دورتر، در شرق غزه یک موشک ضد زره، سه نظامی اسرائیلی دیگر را به کام مرگ فرستاد و رسانه های صهیونیستی از کشته شدن یک نظامی دیگر بدون ذکر دلیل سخن به میان آوردند.

پایگاه صهیونیستی اطلاعاتی والاه، نوشت: نام این نظامی اسرائیل «موشیه میلاکو» 20 ساله و ساکن قدس است.

در خبری دیگر گردان های قسام در پایگاه اینترنتی خود از کشته شدن 15 سرباز صهیونیست خبر دادند؛ کمی پیش تر شبکه خبری الجزیره نیز از هشت کشته صهیونیست خبر داده بود اما گردان قسام تأکید کرد که 14 نفربر رژیم اشغالگر را هدف راکت های خود قرار داده، چند ساختمان را با 13 موشک بر سر نظامیان صهیونیست که در آن پناه گرفته بودند منهدم کردند و دستکم 40 نفر از آنان از جمله فرمانده تیپ گولانی را زخمی کرده است.

** یک گلعاد شالیط دیگر

اما دستاوردی که به جرأت می توان گفت از هلاکت نظامیان صهیونیست مهم تر و در معادلات آینده، سرنوشت سازتر است، دستگیری یک سرباز صهیونیست به نام ˈشائول آرونˈ است؛ اقدامی که رژیم صهیونیستی برای حل و فصل پرونده مشابه آن (دستگیری گلعاد شالیط) هزینه های سنگینی را پرداخت.

رسانه های فلسطینی در جریان تجاوز سال 2012 رژیم صهیونیستی به غزه در گزارش هایی اشاره کرده بودند که تل آویو حاضر است خود، اقدام به قتل سربازان ارتش رژیم صهیونیستی کند اما اجازه ندهد هیچ سربازی به دست گروه های مقاومت بیفتد؛ زیرا از هزینه های بعدی داخلی آن بخوبی آگاه است.

عملیات اسیرگیری گردان قسام در التفاح واقع در شرق غزه به وقوع پیوست؛ امری که صهیونیست ها از آن هراس داشتند و به نظر کارشناسان، یکی از دلایل تعلل و تردید رژیم صهیونیستی در آغاز جنگ زمینی علیه غزه بود.

دستگیری این سرباز اسرائیلی در جریان حملات برق آسای گردان های قسام به تیپ گولانی و در پی به هلاکت رساندن ده ها تن از نظامیان صهیونیست محقق شد.

** تقلا برای آتش بس

بلافاصله بعد از انتشار اخبار این دستاوردها، طرف های بین المللی از ترکیه، قطر و مصر گرفته تا آمریکا و سازمان ملل، تلاش های دیپلماتیک خود را برای تحقق آتش بس به کار بستند. برخی طرف ها مانند واشنگتن، حتی تا پیش از این، رسماً اعلام کرده بودند که ˈاسرائیل حق دفاع مشروع از خود را داردˈ بدون اینکه به کشته شدن ده ها زن و کودک فلسطینی اشاره ای کنند.

به گزارش راشاتودی، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا با اعلام اینکه جان کری وزیر خارجه اش را برای ˈآتش بس فوریˈ به خاورمیانه اعزام می کند، گفت: جامعه جهانی باید بر آتش بس بین اسرائیلی ها و فلسطینیان متمرکز شود.

رسانه های غربی خبر دادند که جان کری شامگاه دوشنبه وارد قاهره شده است.

وزرای خارجه ایتالیا و ترکیه نیز خواستار پایان درگیری ها از سوی دو طرف نزاع شدند.

خبرگزاری ایتارتاس نیز خبر داد که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه آتی نشستی را درباره اوضاع غزه برگزار خواهد کرد.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل کنفرانسی مطبوعاتی را در قطر برای پایان بخشی به جنگ علیه غزه و برقراری آتش بس برگزار می کند.

پایگاه صهیونیستی والاه نیز اعلام کرد که بان کی مون امروز سه شنبه از قاهره پایتخت مصر ˈموضع انسانیˈ جامعه جهانی را برای ˈآتش بسی طولانی مدتˈ بین اسرائیل و غزه اعلام خواهد کرد.

رویترز نیز اعلام کرد که مصر اصلاحاتی را بر طرح آتش بس برای برآورده کردن درخواست های حماس اعمال کرده است.

** حماس: اول شروط مقاومت؛ بعد آتش بس

از سوی دیگر سامی ابوزهری سخنگوی حماس با اعلام اینکه ˈتحرکی بین المللی برای نجات اسرائیل از باتلاق در جریان استˈ افزود: مقاومت زیر بار هیچ فشاری نخواهد رفت مگر اینکه خودش شروط را به دلیل برتری میدانی (بر صهیونیست ها) تحمیل کند.

یک منبع آگاه درحماس اعلام کرده است که گروه های فلسطینی پیشنویس آتش بس مشترک قطر، ترکیه و اتحادیه عرب را دریافت کرده اند اما حماس طرح آتش بس را نمی پذیرد مگر اینکه خواسته های فلسطینیان محقق شود.

این منبع افزود: گروه های فلسطینی شش خواسته برای قبول آتش بس دارند که مهم ترین آن، پایان دادن به محاصره غزه است.

غزه بیش از سه سال است که تحت محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی به سر می برد.

شبس**9241**1504
کد N404345

وبگردی