آفتاب

آیین های شب قدر در پاکستان برگزار شد

آیین های شب قدر در پاکستان برگزار شد

اسلام آباد - ایرنا - آیین های معنوی و عارفانه سومین شب از لیالی قدر و بیست و سوم ماه مبارک رمضان دوشنبه شب توسط شیعیان پاکستان و ایرانیان مقیم در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دیپلمات های سفارت کشورمان در پاکستان و دیگر مسوولان نهادهای ایرانی همراه با خانواده هایشان با حضور ˈعلیرضا حقیقیانˈ سفیر ایران در مسجد مجتمع مسکونی ایرانیان در منطقه دیپلماتیک شهر ˈاسلام آبادˈ در آیین احیای سومین شب از لیالی قدر شرکت کردند.

در این مراسم، پس از تلاوت آیات الهی و قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانان به اهمیت لیالی قدر پرداختند.

مراسم احیا و قرآن سرگرفتن و قرائت ادعیه مخصوص بصورت جمعی در پایان این مراسم اجرا شد.

مراسم ویژه سومین شب قدر همچنین با همت خانه های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهرهای پیشاور، راولپندی، لاهور، کراچی، مولتان، حیدرآباد و کویته با حضور کارمندان سرکنسولگری ها و نهادهای ایرانی برگزار شد.

در این آیین ها، شرکت کنندگان از پروردگار متعال برای گناهان و کوتاهی های خود، طلب غفران و بخشش کردند.

مساجد و حسینیه ها (امام بارگاه) متعلق به شیعیان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در شهرهای مختلف پاکستان نیز در این شبها پذیرای انبوه محبان مولای متقیان حضرت امام علی (ع) و برپائی نیایش های جمعی سومین شب از لیالی قدر است.

مراسم های ویژه ای نیز در مراکز مذهبی و مساجد شیعیان در شهرهای اسلام آباد و راولپندی از جمله حسینیه های ˈزینبیه، اثنا عشری، جامعه امام صادق (ع)، حسینیه شاه چراغ و مسجد شاه نجفˈ توسط گروههای شیعی و هیات عزاداران پاکستانی برگزار شده است.

آساق**ا.ر** 1551
کد N404282

وبگردی