آفتاب

روسیه خواستار تحقیق درباره مشارکت اروپایی ها در درگیری های اوکراین شد

روسیه خواستار تحقیق درباره مشارکت اروپایی ها در درگیری های اوکراین شد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای از شماری از کشورهای اروپایی خواستار تحقیق در مورد مشارکت اتباع آنها در درگیریهای مسلحانه اوکراین شد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: روسیه از مقاله روزنامه ایتالیایی ˈایل گیورنالهˈ در مورد شرکت مزدوران خارجی از تعدادی کشورهای اروپایی از جمله سوئد، فرانسه، فنلاند و کشورهای بالتیک در در نبردهای شرق اوکراین بشدت نگران شده است.

در این بیانیه یادآوری شده است: مزدوران اروپایی در گردان نیروهای دولتی اوکراین به نام ˈگردان آزوفˈ که توسط ایگور کولومویسکی سرمایه دار اوکراینی و استاندار دنپروپتروفسک تأمین مالی می شود، عضویت دارند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرده است: اگر اطلاعات منتشر شده از روزنامه ایتالیایی واقعیت داشته باشد، سند دیگری برای اثبات مشارکت مزدوران خارجی در نبردهای اوکراین و ماهیت بین المللی این مناقشه است.

روسیه در این بیانیه از کشورهای اروپایی یادشده خواستار تحقیق در مورد مسأله شرکت مزدوران این کشورها در مناقشه اوکراین شده است.

خبرنگار روزنامه ایتالیایی ایل گیورناله که گزارش تصویری از شرکت مزدوران کشورهای اروپایی در گردان آزوف تهیه کرده است، امروز با کانال تلویزیونی روسیه 24 مصاحبه کرده و در این برنامه بخش هایی از مصاحبه های وی با مزدوران اروپایی از جمله یک فرد سوئدی که در یک مرکز آموزش نظامی در اوکراین دوره های آموزش نظامی می گذراند پخش شد.

روسیه در ماههای اخیر بارها به شرکت مزدوران خارجی به ویژه مزدوران آمریکایی در نبردهای اوکراین اعتراض کرده اما هر بار اتهامان وارده از سوی این کشور رد شده است.

اروپام/2242**518**1504
کد N404258

وبگردی