آفتاب

رییس مجلس ترکیه عازم تهران شد

رییس مجلس ترکیه عازم تهران شد

آنکارا - ایرنا - ˈجمیل چیچکˈ رییس مجلس ترکیه دوشنبه شب برای شرکت در نشست فوق العاده تروئیکای بین المجالس اسلامی برای بررسی حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه غزه، عازم تهران شد.

به گزارش ایرنا، جمیل چیچک به دعوت ˈعلی لاریجانیˈ رییس مجلس شورای اسلامی عازم تهران شد و روز چهارشنبه به ترکیه بر می گردد.

چیچک در حالی روانه ایران شده است که روسای مجلس دو کشور روز گذشته در خصوص آخرین تحولات در نوار غزه و موضوع برگزاری نشست فوق العاده روسای مجالس کشورهای اسلامی در تهران رایزنی کرده بودند.

همزمان دولت ترکیه نیز امشب به مناسب کشتار هولناک رژیم صهیونیستی در محله شجاعیه غزه که دست کم 60 نفر از زنان و کودکان را به شهادت رساند، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به غزه را تروریسم دولتی و اقدام به نسل کشی و قتل عام بی رحمانه مردم فلسطین ارزیابی کرده است.

در نشست تروییکای بین المجالس اسلامی در تهران علاوه بر چیچک، سران مجالس کشورهای مالی، سودان، پاکستان، سوریه، عراق و رئیس مجلس ملی فلسطین شرکت خواهند کرد.

رئیس مجلس ایران از سایر روسای مجالس اسلامی همچون الجزایر، کویت، امارات، عمان، قطر، عربستان، افغانستان، تونس، مالزی و اندونزی نیز برای حضور در این اجلاس دعوت کرده است.

اجلاس یک روزه روسای مجالس اسلامی با محوریت بررسی موضوع تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به غزه به صورت فوق العاده در تهران برگزار می شود.

خاورم/2011**1551
کد N404256

وبگردی