آفتاب

رئیس جمهوری سریلانکا خواهان انعکاس واقعیت های این کشور در جهان شد

رئیس جمهوری سریلانکا خواهان انعکاس واقعیت های این کشور در جهان شد

رئیس جمهوری سریلانکا تقاضا کرد تا تعداد بیشتری از رهبران کشورهای خارجی به کشورش سفر کرده و پیشرفت های این کشور در دوران پس از جنگ داخلی را تجربه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، ماهیندا راجاپاکسا، رئیس جمهوری سریلانکا در جریان ملاقات با پدرو پاسوس کوئیلو، نخست وزیر پرتغال که در سفری دو روزه به این کشور سفر کرده، به شرح عملیات نظامی موفقیت آمیز ارتش سریلانکا که به سه دهه جنگ داخلی این کشور با جدایی طلبان ببرهای تامیل پایان داد پرداخت.

راجا پاکسا تأکید کرد: زمان زیادی لازم است تا زخم های جنگ ترمیم شود زیرا تعداد زیادی از جوانان اهل شمال و جنوب کشور جان خود را در این جنگ از دست دادند.

وی در عین حال تأکید کرد: سفر رهبران خارجی به کشور ما اهمیت زیادی دارد.

این در حالی است که رهبران اتحادیه اقتصادی موسوم به "کشورهای هم‌سود" که ماه نوامبر گذشته به سریلانکا سفر کرده بودند از بابت اینکه گزارش های مربوط به وضعیت این کشور در دوران پس از جنگ داخلی از واقعیت موجود است اظهار شگفتی کردند.

راجاپاکسا با اشاره به این که مناطق جنگ زده شمالی اکنون سهم بیست درصدی در رشد اقتصادی ما دارند، بر تلاش های دولت سریلانکا در بازسازی زیر ساخت ها در این منطقه تأکید کرد.

این در حالی است که به رغم اظهارات راجاپاکسا، دولت وی متهم به کم کاری در برقرار آشتی با اقلیت تامیل در این کشور در دوران پس از جنگ شده است.

انتهای پیام

کد N404182

وبگردی