آفتاب

شورای حقوق بشر نشست ویژه درباره غزه برگزار می کند

شورای حقوق بشر نشست ویژه درباره غزه برگزار می کند

نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل با هدف بررسی اوضاع نوار غزه و تشکیل کمیته تحقیق در مورد جنایات صهیونیست ها روز چهارشنبه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، شورای حقوق بشر سازمان ملل وضعیت حقوق بشر در نوار غزه را مورد بررسی قرار می دهد. طبق بیانیه ای که امروز از سوی دفتر این کمیسیون در ژنو منتشر شد در این راستا نشست ویژه ای در روز چهارشنبه برگزار می شود.

در این نشست مصر به عنوان نماینده اتحادیه عرب، پاکستان به عنوان نماینده سازمان همکاری اسلامی و فلسطین به عنوان عضو ناظر حضور خواهند داشت. بر این اساس در دعوتی که به تاریخ هجدهم جولای از اعضای کمیسیون حقوق بشر انجام شده، یک سوم اعضا با موضوع نشست موافقت و حمایت خود را از فلسطینی ها اعلام کرده اند.

انتظار می رود در این نشست که بیست و یکمین نشست ویژه کمیسیون مذکور به شمار می رود، شرکت کنندگان ضمن محکوم کردن حملات ارتش صهیونیست به غیرنظامیان فلسطینی، کمیته ویژه ای برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در حملات اخیر این رژیم به غزه تشکیل شود. 

این در حالی است که در پانزدهمین روز حملات همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی به غزه شمار شهدای فلسطینی به 507 شهید رسیده است. بنابراعلام منابع بیمارستانی در این حملات همچنین تاکنون 3150 نفر زخمی شده اند.

کد N404162

وبگردی