آفتاب

روایت نوجوان فلسطینی از ضرب و شتم به دست صهیونیست‌ها

روایت نوجوان فلسطینی از ضرب و شتم به دست صهیونیست‌ها

طارق ابو خذیر، پسر عموی محمد ابوخذیر که توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسید در مصاحبه‌ای شرح داد که چگونه توسط مأموران امنیتی رژیم صهیونیستی مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، طارق ابوخذیر پسر عموی 15 ساله محمد ابوخذیر نوجوان فلسطینی است که توسط اسرائیلی‌ها ربوده و زنده زنده سوزانده شد.

وی چند روز پیش به خانه‌اش در فلوریدای آمریکا بازگشت به خبرگزاری آسو شیتد پرس گفت: امیدوار است بتواند بار دیگر به منطقه سفر کند و این بار با امنیت به خانه‌اش بازگردد.

مقامات اسرائیل طارق را به 9 روز بازداشت خانگی محکوم کردند. آنها در این میان به تحقیقات درباره آنچه که شرکت وی در اعتراضات خشونت آمیزی نسبت به پسر عمویش خواندند پرداختند.

طارق اظهار داشت: من اصلاً‌ هیچکاری انجام نداده بودم که مقامات اسرائیلی این کار را با من کردند.

این نوجوان گفت: در نخستین دقایق بازداشتش ضرب و شتم و نقش زمین شده است و مأموران اسرائیلی چشمان او را بسته چندین نقطه از بدنش را مضروب کردند.

وی اظهار داشت که خیلی زود با محمد دوست شده است و در جریان این سفر آنها از نقاط دیدنی بیت المقدس از جمله بنای قبة الصخره بازدید کردند.

طارق گفت: محمد در پنجمین هفته از سفر آنها کشته شد.

وی اظهار داشت: روزی که محمد ناپدید شد برای 5 دقیقه به یک نانوائی رفته اما دربرگشت دید اثری از محمد نیست. پس از آنکه جسد محمد پیدا شد جمعیتی متشکل از اعضای خانواده وی شروع به فریاد زدن بر سر پلیس کردند و همه چیز متشنج شد.

طارق گفت: آن منطقه آرام شد اما نیروهای امنیتی اسرائیل بازگشته و شروع به شلیک گلوله های پلاستیکی و نارنجک گاز اشک‌آور کردند.

وی اظهار داشت: من چند نفر را در سمت چپم دیدم که می دویدند و برای کمک فریاد می زدند. پشت سر آنها سه سرباز بودند همه از اطراف من متفرق شدند. من تلاش کردم تا از روی یک دروازه بپرم. من می دویدم زیرا نمی دانستم چرا نیروهای اسرائیل در تعقیب من هستند .

طارق تصریح می کند: آنها پس از بازداشت مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و دستان من را از پشت بسته و به سر و صورت و شکمم ضربه زدند به طوری که مدتی هوشیاری خود را از دست دادم. بعد از آن من را همچنان با دستبند و در حالیکه چشمانم را پوشانده بودند به زندان منتقل کردند.

طارق خاطر نشان ساخت: پس از آزادی و با دیدن ویدیوی ضرب و شتم خودم بار دیگر همان ضربات را احساس کردم نمی توانستم باور کنم که این اتفاق برای من افتاده است. من شدیداً‌ ضرب و شتم شده بودم و حتی نمی توانستم حرف بزنم.

انتهای پیام

کد N404125

وبگردی