آفتاب

موشک های حاوی دارت سلاح جدید صهیونیستها علیه مردم غزه/ وقتی زن باردار در مقابل خانه اش هدف قرار می گیرد

موشک های حاوی دارت سلاح جدید صهیونیستها علیه مردم غزه/ وقتی زن باردار در مقابل خانه اش هدف قرار می گیرد

تانک های ارتش اسرائیل موشک هایی به سمت غزه شلیک می کنند که هر یک حاوی هزاران دارت بوده و پس از انفجار در مناطق پرجمیعت این منطقه دهها نفر از مردم بی دفاع را هدف قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبر ترک، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد نظامیان صهیونیست در حملات وحشیانه خود به غزه از انواع سلاح های غیرمتعارف استفاده می کنند. بر این اساس صهیونیست ها علاوه بر بمب های فسفری و خوشه ای از نوعی سلاح جدید نیز استفاده می کنند.

این موشک جدید که توسط تانک های اسرائیلی به مناطق شلوغ و پرجمعیت غزه شلیک می شود، حاوی تیرهای کوچکی به شکل دارت است. هدف از کاربرد این سلاح هدف قرار دادن شمار بیشتری از مردم فلسطین و در مقابل برجای گذاشتن ویرانی کمتری در ظاهر اعلام شده به گونه ای که رژیم صهیونیستی بتواند از ابعاد ویرانی ها کاسته و بر جنایات خود سرپوش بگذارد.

طبق این گزارش هر مرمی موشک تانک حاوی 5 تا 8 هزار عدد از این تیرها است. شکل ظاهری این تیرها شبیه دارت بوده و اندازه آنها 4 سانتیمتر است که پس از منفجر شدن مرمی در فضایی به شعاع 300 متر منتشر می شوند.

سازمان عفو بین الملل ضمن محکوم کردن این اقدام استفاده از چنین سلاح هایی را مغایر با قوانین بین المللی دانست. بر اساس شواهد موجود این موشک ها به مناطق مختلفی در غزه شلیک شده است. از جمله اصابت یکی از این موشک ها به یک مسیر پر رفت و آمد در جنوب بیت حانون دو نفر به شهادت رسیده و دهها نفر مجروح شده اند. یکی از این قربانیان "وفا نبیل ابوجراد" زن 21 بارداری است که در حالی که در مقابل خانه خود ایستاده بوده هدف قرار گرفته است. 

این در حالی است که طی روزهای اخیر دهها گزارش شهادت زنان و کودکان فلسطینی در مناطق مختلف غزه به علت جراحات ناشی از دارت های این نوع موشک ثبت شده است.

کد N404114

وبگردی