آفتاب

رئیس جمهور اندونزی خواستار پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری شد

رئیس جمهور اندونزی خواستار پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری شد

رئیس جمهور در حال کناره گیری اندونزی تلویحاً از پرابوو سوبیانتو کاندیدای انتخابات رئیس جمهوری این کشور که از قبول شکست در انتخابات سرباز زده خواست تا شکست را قبول کرده و به مناقشه انتخاباتی پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پرابوو سوبیانتو، ژنرال بازنشسته ارتش اندونزی و از کاندیداهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری این کشور است که در انتخابات نهم ژوئیه شکست خورد اما روز یکشنبه از پذیرش شکست سرباز زد و از کمیسیون انتخاباتی اندونزی خواست نسبت به تقلب در انتخابات تحقیق کند. قرار است این کمیسیون امروز یا فردا نتیجه را اعلام کند.

سوسیلو بامبانگ یودهویونو، رئیس جمهور اندونزی در اظهاراتی به خبرنگاران گفت: پذیرش شکست کاری شرافتمندانه است. این اظهارات وی به طور غیر مستقیم به موضعگیری اخیر پرابوو سوبیانتو اشاره داشت. این در حالی است که مناقشه طولانی مدت در اندونزی بر سر نتیجه انتخابات می تواند اعتماد سرمایه گذاران خارجی به این کشور را که بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا است، تضعیف کند.

بر اساس برآوردهای خصوصی از 130 میلیون رأی انتخابات ریاست جمهوری اندونزی در این انتخابات جوکو ویدودو فرماندار شهر جاکارتا با 5 درصد اختلاف توانسته در برابر پرابوو سوبیانتو پیروز شود.

خودداری پرابوو سوبیانتو از قبول نتیجه انتخابات این نگرانی را ایجاد کرده که حامیانش به خشونت متوسل شوند و برخی از آنها تهدید کرده‌اند که پیش ازاعلام رسمی نتیجه انتخابات که بر اساس قوانین باید تا 22 ژوئیه اعلام شود در اطراف دفتر کمیسیون انتخابات تجمع می‌کنند.

یود هو یونو تأکید کرد اگر کسی باشد نتیجه رسمی انتخابات را نپذیرد من به آنها توصیه می‌کنم که با حفظ آرامش بر اساس قانون اساسی عمل کنند. یودهو یونو یکشنبه شب هر دو کاندیدای اصلی انتخابات را به ضیافت شام در محل کاخ ریاست جمهوری اندونزی دعوت کرد.

انتهای پیام

کد N404111

وبگردی