آفتاب

سخنگوی نخست وزیر انگلیس:روسیه برای دسترسی به محل سقوط هواپیمای مالزی اقدام کند

سخنگوی نخست وزیر انگلیس:روسیه برای دسترسی به محل سقوط هواپیمای مالزی اقدام کند

تهران-ایرنا- انگلیس روز دوشنبه به رئیس جمهوری روسیه هشدار داد که اقتصاد روسیه با تحریم های بیشتری در بخش های مختلف روبرو خواهد شد مگر اینکه مسکو شرایطی فراهم کند تا دسترسی کامل به محل سقوط هواپیمای مالزی در خاک اوکراین آزاد شود و روسیه به روند ایجاد بی ثباتی در اوکراین پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس معتقد است که موشک ساخت روسیه از یک منطقه تحت کنترل شبه نظامیان جدایی طلب در خاک اوکراین ممکن است عامل سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی مالزی شده باشد. در این حادثه 298 تن جان خود را از دست دادند که در میان آنها 10 شهروند انگلیسی نیز بودند.

یک سخنگوی ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت: ما باید در مورد اقدامات تنبیهی علیه مسکو اقدام بیشتری انجام دهیم و تحریم های بخش های مختلف اقتصاد روسیه در دستور کار قرار گیرد. اگر روسیه در روزهای آینده اقداماتی از جمله دادن پاسخی مناسب به حادثه سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی مالزی انجام ندهد و همچنین مسائل مربوط به بی ثباتی در شرق اوکراین را حل و فصل نکند، ما در مورد اتخاذ تدابیر تنبیهی بیشتر علیه روسیه رایزنی خواهیم کرد.

گزارش شده است که انگلیس قرار است مساله تحریم های بیشتر علیه روسیه را در نشست فردا(سه شنبه) وزیران خارجه اتحادیه اروپا مطرح کند. وزیران امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا فردا (سه شنبه) برای بررسی وضعیت اوکراین، عراق و درگیری ها در غزه در بروکسل گردهم می آیند. بررسی وضعیت بحرانی اوکراین مهم ترین دستور جلسه این نشست خواهد بود، که به دلیل سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هواپیمایی مالزی پنجشنبه گذشته با 298 سرنشین در شرق این کشور به رویارویی پیچیده تری بین غرب و روسیه تبدیل شده است.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که لندن همچنین در جهت اجرای فوری تحریم ها علیه افراد و شرکت های روس که هفته گذشته مورد تایید اتحادیه اروپا قرار گرفت، گام برمی دارد.

همچنین دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز گذشته از روسیه خواست تا به حمایتهایش از شبه نظامیان جدایی طلب در شرق اوکراین پایان دهد.

رسانام**9234**1010
کد N404107

وبگردی