آفتاب
معاون حزب جمهوریخواه خلق:

ادعاهای وزارت خارجه ترکیه درمورد رادارهای طرح سپرموشکی صحت ندارد

ادعاهای وزارت خارجه ترکیه درمورد رادارهای طرح سپرموشکی صحت ندارد

آنکارا- ایرنا-ˈ فاروق لوغ اوغلوˈ معاون حزب جمهوریخواه خلق و دیپلمات کهنه کار ترکیه روز دوشنبه گفت: ادعاهای وزارت خارجه ترکیه در مورد ندادن اطلاعات رادارهای طرح سپر موشکی به اسراییل صحت ندارد.

وی روز جاری با صدور یک بیانیه این مطلب را عنوان کرد.

لوغ اوغلو گفت: رادهای موجود در کوره جیک طبق قرارداد 14 سپتامبر2011 بین ترکیه و آمریکا تاسیس و سپس از سوی آمریکا در سال 2012 به خدمت طرح سپرموشکی تخصیص داده شده ولی در مورد اینکه این رادارها اطلاعات برای اسراییل جمع آوری می کنند شبهات بسیار جدی وجود دارد.

وزارت خارجه ترکیه در روزهای گذشته ادعاهای مربوط به جمع آوری اطلاعات از سوی این رادارها برای اسراییل را تکدیب و اعلام کرده بود که اطلاعات جمع آوری شده از سوی این رادارها تنها می تواند از سوی اعضای ناتو مورد استفاده قرار بگیرد.

لوغ اوغلو با تاکید بر اینکه رادارهای موجود در کوره جیک تحت فرماندهی آمریکا فعالیت می کند و داده های این رادارها در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می گیرد، گفت: رادارهای موجود در کوره جیک جزئی از سیستم دفاع هوایی اسراییل است و آمریکا با لحاظ متحدین و شرکای خودر در منطقه و ناتو طرح رادارهای کوره جیک مالاتیا را اجرا کرده و تخصیص رادارها به ناتو به معنای اینکه داده ها به اسراییل منتقل نمی شوند نیست.

معاون حزب جمهوریخواه خلق با انتقاد از سیاستهای حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ گفت: این حزب خود را مخالف حملات اسراییل به غزه نشان می دهد ولی در اصل اسراییل را از جانب حملات احتمالی از سوی ایران و یا سوریه محافظت می کند.

ˈکمال قلچداراوغلوˈ رهبر حزب جمهوریخواه خلق نیز در روزهای گذشته گفته بود: اگر اردوغان فعالیت سپر موشکی ناتو را که اطلاعات در اختیار اسرائیل قرار می دهد ، متوقف کند، مساله فلسطین راحت تر حل و فصل می شود ، ولی این کار جسارت می خواهد.

در تهاجمهای ددمنشانه رژیم صهیونیستی در چند روز اخیر بیش از 500 فلسطینی کشته و بیش از سه هزار تن دیگر زخمی شدند.

خاورم**2012/1547
کد N404106

وبگردی