آفتاب

اندیشمند هندی: مردم غزه چشم به راه روز قدس هستند

اندیشمند هندی: مردم غزه چشم به راه روز قدس هستند

دهلی نو - ایرنا - امام مسجد جامع شیعیان دهلی گفت: مردم غزه چشم به راه روز جهانی قدس هستند تا حضور ملت ها در صحنه رژیم صهیونیستی را وادار به عقب نشینی کند.

مولانا ˈمحسن تقوی ˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در دهلی نو کشتار بی رحمانه مردم غزه توسط رژیم اسراییل را اسف بار و غم انگیز توصیف کرد و گفت: رژیم اشغالگر قدس جنایت در غزه را به اوج رسانده است.

مولانا تقوی با اشاره به وضعیت بغرنج و تگناهای شدید مردم غزه در شرایط کنونی، اظهار داشت: زنان و کودکان غزه در حالی توسط نظامیان رژیم اسراییل بی رحمانه قتل عام می شوند که از کمبود شدید امکانات از جمله غذا و دارو به شدت رنج می برند.

این روحانی هندی ضمن ابراز انزجار از سکوت مدعیان حقوق بشر،از همه مسلمانان جهان خواست در روز جهانی قدس با حضور گسترده در راهپیمایی ها پیام جدی به اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی بدهند.

مولانا تقوی تاکید کرد: همه مسلمانان جهان در این شرایط بحرانی و حساس وظیفه دارند واکنشی جدی به وقایع غزه داشته باشند و نگذارند بیش ازاین مردم فلسطین از جمله زنان و کودکان به خاک و خون کشیده شود.

وی در خصوص اهمیت راهپیمایی روز جهانی قدس امسال گفت: با شرایطی که اکنون در غزه بوجود آمده، راهپیمایی روز جمعه آخر ماه رمضان امسال از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار شده و همه مسلمانان و مردم آزاده جهان باید با حضور در صحنه منشا تروریسم و افراطی گری را افشا کنند.

مولانا تقوی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ریشه های بحران های بوجود آمده در کشورهای اسلامی گفت: همانگونه که رهبری اشاره کرده اند بسیاری از مشکلات بوجود آمده در جهان اسلام ناشی از غفلت است و اکنون در این شرایط حساس و مهم، مسلمانان از هر مذهب و تفکر اعم از شیعه و سنی باید با کنار گذاشتن اختلافات و حفظ همبستگی، اتحاد خود را در مقابل دشمنان اسلام به نمایش بگذارند و توطئه ها را خنثی کنند.

آساق**2167 ** 275 **
کد N404008

وبگردی