آفتاب
یک استاد دانشگاه:

فعالیت‌های قرآنی باید آسان و ساده باشد

فعالیت‌های قرآنی باید آسان و ساده باشد

یک عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تمام فعالیت‌های قرآنی که صورت می‌گیرد باید قابل فهم باشد و همه افراد از آن درس بگیرند و راه و رسم زندگی قرآنی را بیاموزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا جواهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان در جریان بازدید از غرفه خبرگزاری ایسنا در نهمین نمایشگاه قرآن و عترت ضمن بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: خبرگزاری‌هایی که در ارتباط با قرآن به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت دارند کار بسیار ارزشمندی انجام می‌دهند و پاداش الهی دارند.

این عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن باید وسیله‌ای برای آموزش سبک زندگی قرآنی باشد، تصریح کرد: نیاز امروز کشورهای اسلامی شناخت سبک زندگی قرآنی است و برای اینکه افراد راه سعادت را پیدا کنند باید قرآن را همراه با عترت و معارف اهل بیت بشناسند.

جواهری خاطرنشان کرد: مشکل امروز جهان اسلام گروه‌های تکفیری، تروریست‌های داعش، طالبان، النصره و امثال اینها است که به نام قرآن علیه قرآن و اسلام کار می‌کنند و سیمای قرآن را مخدوش کرده‌اند.

وی افزود: این گروه‌ها چهره قرآن و اسلام که محبت، اخلاق، مدارا و صمیمیت را می‌آموزد یک چهره خشن که پر از کشتار و خونریزی است نشان می‌دهند.

این عضو هیت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه اسراییل، آمریکا و انگلیس گروه‌های تکفیری را ایجاد کردند تا مانع گسترش اسلام و قرآن شود، افزود: مردم اروپا تمایل گرایش به قرآن و اسلام دارند اما این کشورها با ایجاد گروه‌های تروریستی مانع گسترش قرآن و اسلام می‌شوند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های پژوهش‌های قرآنی با نقطه مطلوب فاصله دارد اما با این همه بودجه‌ای که وجود دارد باید طوری برنامه‌ریزی شود تا از امکانات و استعدادهای پژوهشی قرآنی استفاده شود.

انتهای پیام

کد N403725

وبگردی