آفتاب

افزایش اهداء خون در قم

افزایش اهداء خون در قم

رئیس سازمان انتقال خون استان قم گفت: اهداء خون در لیالی قدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این سه شب 4.5 درصد افزایش یافته است.

مرتضی نوریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه قم، با اشاره به افزایش اهداء خون در لیالی قدر گفت: در سه شب قدر مردم مومن قم با حضوری گسترده در پایگاه‌های انتقال خون در این امر خداپسندانه شرکت داشتند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان قم افزود: در طول سه شب قدر مردم قم 511 واحد خون اهدا کردند که این میزان در سال گذشته در لیالی قدر 484 واحد بوده است که در این راستا 4.5 درصد اهداء خون در لیالی قدر امسال افزایش یافته است.

وی در خصوص افزایش اهداء خون در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: امسال در طول ماه مبارک رمضان بیش از 20 درصد اهداء خون رشد داشته که علاوه بر تامین نیاز استان قم توانستیم طبق اعلام نیازهای موجود به استان‌های دیگر نیز خون اهدا کنیم.

نوریان خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود گروه‌های خونی O منفی و AB تعدادی از اهدا کنندگان در این گروه خونی شناسایی شده‌اند تا در صورت ضرورت به سازمان جهت انتقال خون مراجعه کنند.

وی به بررسی وضعیت سلامت اهداکننده خون نیز اشاره کرد و گفت: قبل از اهداء خون سلامت جسمی اهداکنندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا اگر مشکلی در سلامت افراد مشاهده شد خون دریافت نشود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون قم تصریح کرد: اهداء خون به هیچ عنوان محدودیت جنستی ندارد اما استقبال بانوان از اهداء خون در سطح استان و کشور بسیار کم است در حالی که اهداء خون می‌تواند سلامت افراد را تضمین کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به اهداء خون می‌توانند در ایام ماه مبارک رمضان پس از افطار از 22:30 تا ساعت 1 بامداد به دو مرکز حضرت روح‌الله واقع در میدان روح‌الله و ساختمان مرکزی واقع در بلوار 15 خرداد مراجعه کرده و خون خود را اهدا کنند.

انتهای پیام

کد N403713

وبگردی