آفتاب

هشدار چین به مقام‌های حزب حاکم نسبت به تقلید از اخلاق غربی‌ها

هشدار چین به مقام‌های حزب حاکم نسبت به تقلید از اخلاق غربی‌ها

حزب حاکم چین قرار است برای جلوگیری از تقلید استانداردهای اخلاقی غربی و تقویت کمونیسم برای کمک به مقابله با فساد در چین، به مقام‌های این کشور یکسری آموزه‌های ایدئولوژیکی بدهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان تشکیلات حزب حاکم کمونیست چین که بر تصمیمات شخصی نظارت دارد، اعلام کرده است: تغییرات اساسی اقتصادی - اجتماعی در داخل کشور و خارج باعث شده تا یکسری اختلال‌ها در اخلاقیات و آموزه‌های ایدئولوژیکی اعضا و مقام‌های حزب حاکم به وجود بیاید. اعتقادات و اخلاق مقام‌های حزب حاکم تعیین کننده فراز و نشیب‌های حزب و کشور هستند و مقام‌های حزب حاکم باید خود را با آموزه‌های مارکسیسم در بیامیزند تا از آموزه‌های پرهیاهوی دموکراسی غربی به دور باشند.

حزب حاکم چین همچنین مکرار هشدار داده که اعضای این حزب نباید شیفته مفاهیم حقوق بشر و دموکراسی غربی باشد و پکن حق دارد تا این ایده‌ها را برای ایجاد شرایط بهتر برای کشور و افزایش سطح تحولات اقتصادی در چین برای خود تفسیر کند.

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین نیز در جریان تصدی این سمت از سال گذشته میلادی مکررا خواستار مقابله با فساد گسترده در میان رده‌های بالای حزب شده و گفته تنها چیزی که حزب حاکم و کشور چین را تهدید می‌کند همین فساد و اختلاس است که باید ریشه‌کن شود.

خبرگزاری شینهوا نیز به نقل از مقام‌های حزب حاکم چین گزارش داد: مقام‌های حزب باید آموزه‌هایی را برای تقویت هویت ایدئولوژیکی، اخلاقی و سیاسی با توجه به مبنای سوسیالیسم دریافت کنند. مقام‌های حزب حاکم باید افرادی با قابلیت، اصالت و بزرگمنش باشند که بتوانند علائق عامیانه را کنار بگذارند. مقام‌های چین بایستی حافظ استقلال روح و روان ملت باشند و از تبدیل شدن به سکویی برای اعلام ارزش‌های اخلاقی غربی دور بمانند.

انتهای پیام

کد N403709

وبگردی