آفتاب

«سخا» نظام قضایی را کارآمدتر می‌کند

«سخا» نظام قضایی را کارآمدتر می‌کند

‌مسئول آمار و فناوری اطلاعات دادگستری ایلام گفت: راه‌اندازی دفاترخدمات الکترونیکی قضایی(سخا)، موجب افزایش کارآمدی نظام قضایی می‌شود.

جعفر تعمیرکاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، از راه‌اندازی چند دفتر خدمات الکترونیکی قضایی (سخا) در مرکز استان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: این دفاتر با ایجاد خدمات الکترونیکی از قبیل ثبت دادخواست، شکوائیه، اظهارنامه پیگیری پرونده و اطلاع‌رسانی امور حقوقی و قضایی می‌تواند زمینه‌ساز تحولی بنیادی در نظام قضایی شود.

وی کاهش مراجعه مردم به دادگستری‌ها، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه‌جویی در وقت و هزینه، شفاف‌سازی فرآیندهای رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت، افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضائیه و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری را از فواید ایجاد این دفاتر عنوان کرد.

مسئول آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان، افزایش مشارکت مردم در عرضه خدمات و توسعه عدالت، ثبت دقیق اطلاعات متنوع در باب طرفین دعوا در پرونده‌های قضایی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در عرضه خدمات قضایی با رویکرد سه‌جانبه گرایی حاکمیت، بخش خصوصی و مردم را از دیگر اهداف راه‌اندازی دفاتر الکترونیکی قضایی بیان کرد.

انتهای پیام

کد N403662

وبگردی