آفتاب
نماینده مجلس ترکیه:

پنج هزار ترکیه ای عضو گروه داعش هستند

پنج هزار ترکیه ای عضو گروه داعش هستند

آنکارا - ایرنا - ˈمحمد شکرˈ نماینده حزب مخالف ˈجمهوریخواه خلقˈ در مجلس ملی ترکیه فاش کرد: در حال حاضر پنج هزار نفر از اعضای گروه تروریستی و تکفیری ˈداعشˈ را اتباع ترکیه تشکیل می دهند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ˈدوغانˈ، شکر با انتقاد از سیاستهای دولت ترکیه در قبال تحولات سوریه و عراق اضافه کرد: تروریستهای داعش از طریق شبکه های اجتماعی، جوانان ترکیه را به سوی خود جذب می کند و دولت ˈرجب طیب اردوغانˈ تنها نظاره گر این شرایط است.

این نماینده مجلس ترکیه با تاکید بر اینکه موضوع عضویت برخی از جوانان این کشور در صفوف داعش، ˈجبهه النصرهˈ و سایر گروه های تروریستی از دغدغه های امنیتی جامعه ترکیه است، افزود: من واقعا نمی دانم نیروهای امنیتی ترکیه چه می کنند. آیا آنها از این وضعیت بی خبرند، آیا نمی توانند با این روند خطرناک به درستی مقابله کنند. داعش از طریق شبکه های اجتماعی به راحتی جوانان ما فریب می دهد و آنها هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

پنجشنبه گذشته نیز جمعی از شهروندان ترکیه با برگزاری تظاهراتی در آنکارا، سیاست های دولت اردوغان در برابر گروه تروریستی و تکفیری داعش را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان که در مقابل ساختمان وزارت خارجه ترکیه تجمع کرده بودند، با محکوم کردن گروگان گرفته شدن 49 نفر از دیپلمات ها و کارکنان کنسولگری ترکیه در موصل از سوی گروه تروریستی تکفیری داعش، از بی توجهی دولت آنکارا و سکوت مقام های این کشور در برابر این اقدام انتقاد کردند.

42 روز پیش عناصر تروریستی تکفیری داعش با اشغال کنسولگری ترکیه در موصل 49 شهروند این کشور را به گروگان گرفتند.

رهبران احزاب مخالف دولت شامل جمهوری خواه خلق و ˈحرکت ملی ترکیهˈ نیز سیاست های دولت اردوغان در برابر گروه تروریستی داعش را محکوم کرده اند.

خاورم ** 2010**1651
کد N403655

وبگردی