آفتاب

یک تبعه استرالیا عامل بمب گذاری انتحاری عراق بوده است

یک تبعه استرالیا عامل بمب گذاری انتحاری عراق بوده است

تهران - ایرنا - دفتر دادستانی کل استرالیا روز دوشنبه تایید کرد که «عامل بمب گذاری انتحاری هفته گذشته در بغداد پایتخت عراق یک جوان 18 ساله استرالیایی بوده است».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، گروه تروریستی «داعش» درعراق در گزارشی نام این بمب گذار انتحاری را «ابوبکر الاسترالیایی» ذکر کرد.

یک تروریست عضو گروه «داعش» پنجشنبه گذشته با بستن یک جلیقه انفجاری به کمر خود در نزدیکی مسجدی در بغداد خود را منفجر کرد که در نتیجه آن دهها نفر کشته و زخمی شدند.

«جرج براندیس» دادستان کل استرالیا پس از تاییدیه دفتر دادستانی کل گفت: حضور یک تبعه استرالیایی به عنوان بمب گذار انتحاری در عراق بسیار نگران کننده است.

وی با محکوم کردن این قبیل اقدامات تروریستی گفت: بارها اعلام کرده ایم حضور اتباع استرالیایی در مناقشه های عراق و سوریه غیرقانونی بوده و دولت از مردم می خواهد که از سفر به این مناطق خودداری کنند.

گفته می شود این جوان استرالیایی که در این انفجار انتحاری جان خود را از دست داد، سال گذشته میلادی شهر ملبورن استرالیا را به قصد عراق ترک کرده بود.

«جولی بیشاپ» وزیر امور خارجه استرالیا نیز ماه گذشته میلادی از انتشار گزارش هایی دال بر حضور حدود 150 استرالیایی در نبردهای عراق و سوریه ابراز نگرانی کرد و حضور اتباع استرالیایی در این مناقشه ها را تهدیدی علیه امنیت داخلی کشورش خوانده بود.

آساق 1450**1545
کد N403607

وبگردی