آفتاب
مدیر شورای مفتی های روسیه:

جهان اسلام برای نجات مردم مظلوم غزه وارد عمل شود

جهان اسلام برای نجات مردم مظلوم غزه وارد عمل شود

مسکو - ˈنفیق الله آشیروفˈ مدیر شورای مفتی های روسیه (عالی ترین نهاد اسلامی این کشور) با اشاره به ادامه جنایات بیرحمانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: جهان اسلام و به ویژه سران کشورهای اسلامی باید در این شرایط بسیار دشوار برای نجات مردم مظلوم غزه وارد عمل شوند.

آشیروف روز دوشنبه درگفت و گوبا خبرنگار ایرنا در مسکو گفت: رژیم صهیونیستی با بیرحمی و شقاوت بی مانندی مردم مسلمان غزه را به شهادت می رساند و بسیاری از کشورها و سازمان های داعیه دار دفاع از دمکراسی و حقوق بشر در مورد این حوادث سکوت کرده اند.

وی افزود: آمریکا که در مورد مجروح شدن یک تظاهرکننده در کشور مخالف سیاست های خود بیانیه صادر می کند هیچ عکس العملی در قبال حوادث غزه از خود نشان نمی دهد.

وی اضافه کرد: این سکوت کشورهای غربی و متاسفانه تعدادی از متحدان آنها در منطقه حاکی از توطئه ای بزرگ در جهان اسلام است.

آشیروف گفت: حوادث نوار غزه و شهادت بیش از 400 نفر از ساکنان بیگناه این منطقه و مجروح شدن بیش از 2 هزار نفر در آن قلب هر انسان آزاده ای را در جهان به درد می آورد.

وی افزود: حتما نباید مسلمان بود و از این حوادث ناراحت شد بلکه همه انسانهای دارای رحم و شفقت نسبت به این حوادث غم بار ناراحت می شوند.

مدیر شورای مفتی های روسیه گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که در جهان اسلام دودستگی افتاده و به همین دلیل بسیاری از سران کشورهای اسلامی از حساسیت لازم در مورد جنایت های صهیونیست ها در نوار غزه برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: اما سران کشورهای اسلامی در برابر این حوادث مسئولیت سنگینی بردوش دارند که به موقع خود از آنها در دادگاه عدل الهی بازخواست خواهد شد.

وی خواستار مبارزه مسلمانان با رژیم صهیونیستی و اتحاد و یکدلی آنها شد و گفت: تنها با متحد شدن و حرکت با صفوف واحد می توان از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی جلوگیری کرد.

آشیروف گفت: اقدامات اسراییل در یک دهه اخیر به وضوح نشان داده است که آنها هر دو سه سال یک بار جنگی را راه می اندازند تا منطقه را ناآرام کنند و از این طریق امکان فروش اسلحه و تجهیزات نظامی بیشتر برای آمریکا متحد اصلی رژیم صهیونیستی فراهم می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که مسلمانان در سایه وحدت و پرهیز از دودستگی در روز جهانی قدس فریاد خشم و اعتراض خود را علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف جهان بلند کنند.

آشیروف گفت: این نمایش بزرگی از شکوه اسلام و قدرت مسلمانان جهان خواهد بود و مطمئنا لرزه بر دل مستکبران صهیونیست و حامیان آنها در آمریکا خواهد انداخت.

اروپام/2242**518** 1337
کد N403447

وبگردی