آفتاب

جان کری عازم مصر شد

جان کری عازم مصر شد

تهران-ایرنا-ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه برای مذاکره در مورد حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه عازم مصر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد قرار است وزیر امور خارجه این کشور با مقامات ارشد مصر و دیگر کشورها برای تلاش به منظور استقرار آتش بس در حمله زمینی، هوایی و دریایی تل آویو علیه غزه دیدار و رایزنی کند.

کاخ سفید نیز با تاکید بر لزوم حفظ جان غیرنظامیان در درگیری ها، اعلام کرد کری برای توقف هرچه سریع تر درگیری ها بر اساس بازگشت به توافق آتش بس نوامبر 2012 تلاش می کند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا کری از طرح مصر برای برقراری آتش بس حمایت می کند. سفر وی به منطقه با سفر ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل متحد به منطقه همزمان شده است.

بر اساس این گزارش، ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا نیز روز گذشته (یکشنبه) در تماس تلفنی با ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی تنها به ابراز نگرانی در مورد تلفات درگیری ها بسنده کرد و گفت : نسبت به افزایش شمار کشته های غیرنظامی در غزه نگرانم!

در همین حال شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز روز گذشته پس از نشستی پشت درهای بسته با صدور بیانیه ای افزون بر درخواست برای محافظت از غیرنظامیان بر اساس قوانین انسان دوستانه بین المللی اعلام کرد که افزایش فزاینده شمار تلفات به شدت مایه نگرانی این شوراست.

رژیم صهیونیستی در 13 روز گذشته با حمله وحشیانه به نوار غزه بیش از500 غیرنظامی فلسطینی را کشته و هزاران نفر دیگر را مجروح کرده اند.

نیروهای مقاومت فلسطینی به تلافی جنایات رژیم صهیونیستی تاکنون 14 نظامی این رژیم را به هلاکت رسانده و یکی از افسران بلند پایه صهیونیست ها را به اسارت گرفته است. روز گذشته (یکشنبه) خونین ترین روز غزه طی این مدت بود، زیرا در این روز تنها 121 فلسطینی کشته شدند.

اروپام**9157 ** 1064
کد N403419

وبگردی