آفتاب

مراسم ویژه سومین شب قدر در آتن برگزار شد

مراسم ویژه سومین شب قدر در آتن برگزار شد

آتن - ایرنا- مراسم احیای سومین شب قدر و شب سوم شهادت مظلومانه مولای متقیان امام علی (ع) با حضور عاشقان امامت و ولایت در شهر آتن برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از آتن، مراسم احیای سومین شب قدر و شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان همراه با عزاداری به مناسبت سومین شب شهادت مولای متقیان امام علی (ع) با حضور کارکنان نهادهای ایرانی، کارکنان سفارت جمهوری اسلامی و جمعی از ایرانیان مقیم به اتفاق خانواده هایشان و تعدادی از شیعیان دیگر کشورهای اسلامی در سالن اجتماعات ایرانی پارس برگزار شد.

این مراسم با برگزاری نماز مغرب و عشاء آغاز و با صرف افطار، نوحه سرایی، قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر و سخنرانی تا بامداد روز دوشنبه ادامه داشت.

ˈغلامرضا جراتˈ مداح اعزامی از طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مدیحه سرایی و نوحه خوانی پرداخت و شیعیان عزادار در سوگ شهادت مظلومانه مولای متقیان امام علی (ع) اشک ماتم گریخته و بر مظلومیت اولین شهید محراب تاریخ اسلام، اسوه و مظهر شجاعت و عدالت به سنیه زنی پرداخته و عزاداری کردند.

حجت الاسلام ˈمنصور میراحمدیˈ روحانی اعزامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی سخنانی با اشاره به اهمیت سومین شب قدر گفت: گفته می شود که به احتمال قوی قرآن کریم در این شب نازل شده و از این رو، این شب در تاریخ اسلام بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی در سخنرانی خود با اشاره به اهمیت نیت در اسلام گفت: نه تنها انجام کار خیر و کمک به دیگران نزد خداوند متعال ارزشمند است، بلکه نیت به کار خیر نیز ارزشمند می باشد، اما نیت به عمل بد در صورتی که عملی نشود، خداوند انسان را تنبیه نخواهد کرد، بنابراین در همین چند کلمه می توان به رحمت الهی پی برد.

وی در خاتمه از حاضرین خواست که در این دیار غربت به یاری یکدیگر بشتابند و کسانی که دارای توانایی هایی هستند به خواهران و برداران نیازمند خود کمک کنند که نزد خدا این عمل دارای ارزش والایی است.

در پایان این مراسم شیعیان و عاشقان امامت و ولایت به نوحه خوانی و سنیه زنی پرداختند.

روپام**2170** 1337
کد N403346

وبگردی