آفتاب
به بهانه مهمانی بر سفره افطار کریمه اهل بیت(ع):

من و دل آمده بودیم به مهمانی تو

من و دل آمده بودیم به مهمانی تو

قم - خبرگزاری مهر: ماه خدا باشد، مهمان ناخوانده باشی، کریمه خوبی ها میزبان باشد و شوق نکنی از مهمان بودن، شوق نکنی از حبیب بودن، مگر نه اینکه مهمان حبیب خدا است پس احترامش، احترام محبوب خدا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پلک می‌زند و تماشا می‌کند، پلک اول، دوم، سوم ... حالا دیگر خوب نمی‌بیند، پرده‌ای از اشک در چشمانش جمع شده است و ضریح در پشت بلورهای نشسته در چشمانش ناپدید می‌شود، امروز سفره افطار کریمه قم را به مهمانی آمده است.

می‌گویند مهمان ناخوانده روزی خودش را می‌آورد، مهمان خواهر امام رضا(ع) که باشی روزی ات محفوظ است حتی اگر ناخوانده باشی.

ضیافت و مهمانی دو طرف دارد، یکی مهمان می شود و دیگری میزبان است، یکی بر سر سفره دیگری می نشیند و طعام می خورد، دیگری سفره می گسترد و اطعام می‌کند، لذت یکی در خوردن است و دیگری در طعام دادن.

ماه خدا باشد، مهمان ناخوانده باشی، کریمه خوبی‌ها میزبان باشد و شوق نکنی از مهمان بودن، شوق نکنی از حبیب بودن، مگر نه اینکه مهمان حبیب خدا است پس احترامش، احترام محبوب خدا می‌شود.

ماذنه گوی که ندا می‌دهد و ذکر اذان طنین می‌افکند، مهمانان کریمه اهل بیت(ع) دور سفره های دسته جمعی افطار می‌کنند و شادی زاید الوصفی نصیب خادمان حرم می‌شود و امام علی(ع) آن را اینگونه نقل می‌کند: "هیچ مومنی نیست که صدای پای مهمان را بشنود و به آن خوشحال شود، مگر آنکه خدا همه گناهان او را می‌آمرزد، اگرچه میان زمین و آسمان را پر کرده باش."

کمتر از 10 سال است که مراسم میزبانی از زائران و مجاوران مشهدی در آستان قدس علی بن موسی الرضا برپا می شود و مهمان سرای این آستان پر می شود از قدوم زائرانی که عشق دارند تا مهمان سفره امام خوبی ها باشند و از خوان نعمت بی دریغش بهره ای ببرند.

نوید بزم خاصم دوش باعث بود در مجلس    که بهر زود رفتن کوشش بسیار می‌کردم

مهمان سفره برادر بودن سر به سقف آسمان ساییدن دارد اما مهمانان سفره افطار کریمه اهل بیت(ع) نیز در آستان این بانو روزه را با خنکای حضور و گرمای محبت ایشان افطار می کنند بی جهت نیست وقتی از شهید مطهری می‌پرسند، چرا تا این حد به علامه طباطبایی ارادت دارید، می‌گفت علامه طباطبایی همیشه مقید بودند که نزدیک غروب حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه علیها السلام باشند و وقتی به حرم می‌رسیدند بر ضریح حضرت بوسه می‌زدند و پس از آن روزه خود را باز می‌کردند.

سفره‌ای به پهنای رفعت برادر و کرامت خواهر

360 هزار زائر و مجاور ماه مبارک رمضان مهمان سفره افطاری امام رضا (ع) هستند و همچنین میهمان‌سرای آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در ماه ضیافت‌الله، همه روزه با بیش از ۳۰۰۰ غذا، زائران و مجاوران كریمه اهل‌بیت(س) را میزبانی می‌كند، این خبر را معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) به خبرنگار مهر می‌دهد.

به گفته محمد جوان، آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) قم در ماه مبارك همانند سال‌های گذشته، در برپایی سفره افطار و پذیرایی از زائران و مجاوران كریمه اهل‌بیت (س) برنامه دارد.

روح تازه‌ای دمیده می‌شود در جان آدمی وقتی به این می‌اندیشد که در کنار این همه میهمان خوب هم سفره می شود و این میزبان رئوف در فکر گزینش و دست‌چین کردن نیست، اینجا این خودت هستی که بر سر سفره دعوت میشوی نه عنوان تو.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی آستان به نحوه توزیع فیش افطاری میهمانسرای آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره می کند: فیش‌های افطاری بر اساس منطقه بندی صورت گرفته و بر طبق درخواست‌های دریافت شده توزیع می‌شود.

جوان با بیان مناطق و اماكن توزیع فیش‌ها در همان روز مربوطه مشخص می‌شوند، تصریح کرد: این فیش‌های در محله‌ها، مساجد، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها این كه، پارك‌سوارها، پاركینگ‌‌ها و اطراف حرم بانوی كرامت توسط خادمان و ماموران مربوطه توزیع می شود.

وی با بیان این كه ۲۰۰۰ پرس غذا از مجموع غذاهای افطاری توزیع شده، توسط یكی از خیرین تهیه می‌شود، اضافه میکند: خادمان بارگان نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) در ماه مبارك رمضان، به دنبال خدمت‌رسانی هرچه بهتر برای زائران هستند.

سفره‌های اکرام کریمه اهل‌البیت با حضور زائران و مهمانانی که هریک به امید کرامتی آمده اند آباد آباد است، آدمی نمی‌داند شکرگزار کدام‌ یک باید باشد! حس شورانگیز و غرورآفرین حضور با دل آدمی کاری می‌کند که دست‌هایش از آسمان جدا نمی‌شوند، نمی‌دانی چه بگویی! بگویی خوشا به حالم که آمده‌ام یا بگویی این دعوت و اکرام قرار است با دلم چه کند...

کد N403119

وبگردی