آفتاب

روسیه از توسعه همکاری های صنعتی با ایران استقبال کرد

روسیه از توسعه همکاری های صنعتی با ایران استقبال کرد

مسکو - ایرنا- الکساندر شوخین رییس اتحادیه کارفرمایان و صنعتگران روسیه روز دوشنبه در دیدار با مهدی سنایی سفیر کشورمان در مسکو از توسعه همکاری های صنعتی کشورش با جمهوی اسلامی ایران استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، آخرین وضعیت همکاری های صنعتی ایران و روسیه در دیدار سنایی و شوخین مورد بررسی قرار گرفت و طرفین ضمن تشریح آخرین دستاوردهای دو کشور در حوزه های مختلف صنعتی، خواستار توسعه و ارتباط بیشتر شرکت های صنعتی ایرانی و روسی شدند.

رئیس اتحادیه کارفرمایان و صنعتگران روسیه، مشکلات اقتصادی جاری میان دو کشور را به دلایل غیر اقتصادی و اعمال برخی تحریم ها بخصوص در حوزه بانکی مرتبط دانست.

شوخین گفت: با رویکرد مثبت و سازنده ای که در مذاکرات ایران با کشورهای 5+1 مشاهده می شود امیدواریم اثرات مثبت آن را در روابط اقتصادی روسیه و جمهوری اسلامی ایران نیز ببینیم.

وی همچنین بازگشت ایران به بازار انرژی را نه تنها برخلاف منافع روسیه ندانست بلکه این اقدام را در جهت شفافیت و رقابت پذیری بازار موثر دانست .

سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز همکاری های دو کشور در تمامی عرصه های صنعتی به ویژه انرژی را مهم دانست و اظهار داشت: روابط اقتصادی قبل از دوره تحریم روندی افزایشی داشت اما تشدید تحریم ها باعث شد این روند معکوس شده و سطح روابط اقتصادی کاهش یابد.

وی افزود: در دوره کنونی و با تلطیف فضای بین المللی مجددا شاهد افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور هستیم .

سنایی آمادگی ساختارهای اقتصادی ایران را جهت همکاری با اتحادیه کارفرمایان و صنعتگران روسیه اعلام کرد.

اتحادیه کارفرمایان و صنعتگران روسیه یک نهاد دولتی است که وظیفه هماهنگی میان شرکت های صنعتی روسیه با ساختارهای اقتصادی سایر کشورهاست را بر عهده دارد.

اروپام/518
کد N403076

وبگردی