آفتاب

القاعده یمن خروج زنان از خانه را ممنوع اعلام کرد

القاعده یمن خروج زنان از خانه را ممنوع اعلام کرد

تهران - ایرنا - شبکه تروریستی «القاعده» در استان «حضرموت» در شرق یمن از امروز (دوشنبه) خروج زنان از خانه بدون محرم، انجام برخی ورزش ها از جمله فوتبال و حضور این گروه در «کافی شاپ ها» را حرام اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ˈآلمانˈ، ˈمحمد شرفیˈ مفسر سیاسی از مسوولان شهر ˈحریضهˈ در استان حضر موت گفت: نیروهای القاعده با انتشار بیانیه ای، خواستار اجرای موارد این بیانیه توسط شهروندان یمن شدند و هشدار دادند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف ، با افراد خاطی برخورد قاطع خواهد شد.

این بیانیه شامل اطلاعاتی است که القاعده را به طور کل و گروه ˈانصار الشریعتˈ را به طور خاص معرفی می کند.

این بیانیه گروه انصار الشریعت در یمن را گروهی ˈجهادی سلفیˈ معرفی کرد که هدف آن تشکیل ˈدولت اسلامیˈ در این کشور به ریاست ˈناصر الوحیشیˈ است و این گروه زیر شاخه القاعده در ˈجزیره العربˈ است .

شرفی مدعی شد: نیروهای القاعده می خواهند اسلام را در استان حضرموت اجرا کنند و به همین دلیل 10 روز به شهروندان فرصت داده اند تا در این مدت با آنها درباره اجرای شرع مذاکره می کنند.

وی افزود: قوانین القاعده از سوی برخی افراد قبایل در منطقه ˈطبحˈ در شرق یمن مورد قبول قرار گرفت، اما اهالی این منطقه آنها را نپذیرفتند.

شرفی اضافه کرد: پس از توزیع بیانیه القاعده توسط افراد مسلح سوار بر خودروها، این شبکه درباره خروج زنان از خانه در ایام عید فطر هشدار داد.

ˈصبری دعکیکˈ یکی از اهالی حضرموت نیز گفت که زنان این منطقه طبق عادت و با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، بدون ˈنقابˈ ( پوشیه) و همراهی مردان محرم خود از خانه خارج نمی شوند .

دعکیک افزود: هدف از بیانیه القاعده تایید قدرت خود در داشتن تسلط و تحمیل افکار آن بر جامعه است و مفسران سیاسی معتقدند که افزایش نفوذ القاعده در استان حضرموت موجب ناامنی این استان شده است.

رسانام** 1453**1651
کد N403037

وبگردی