آفتاب
معاون دادگستری استان کرمان خبر داد

آموزش مهارت‌های زندگی به شهروندان توسط جهاد دانشگاهی

آموزش مهارت‌های زندگی به شهروندان توسط جهاد دانشگاهی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در طرح آموزش مهارت‌های زندگی برای افراد در شرف ازدواج از 29 بهمن ماه سال گذشته تاکنون، با همکاری جهاد دانشگاهی استان کرمان 2 هزار و ۱۱۶ نفر در کرمان و ۵۱۵ نفر در شهرستان‌های استان با بهره‌گیری از خدمات مشاوره، آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

حمید خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، با اعلام این مطلب، بیان کرد: ضرورت و اهمیت توجه و تمرکز بر تقویت اعتقادات و معنویت در جامعه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و لزوم همکاری و تعامل تمامی نهادها و ارگان‌های اجرایی و متولی فرهنگ را نیز می‌طلبد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: توجه به فطرت آدمی که گرایش به خوبی، پاکی و انجام عمل صالح دارد نیز گواه روشن ضرورت توجه ویژه نسبت نقش معنویت در پیشگیری از وقوع جرم است.

وی با تاکید بر این که خانواده به عنوان سنگ زیر بنای هر جامعه سالم و پاک باید محل امن و آسایش را فراهم کرده و زمینه ساز تکامل و تعالی اعضای آن باشد، گفت: امروزه جنگ نرم وسیع و همه‌جانبه دنیای غرب کانون خانواده را نشانه گرفته است و متاسفانه در مواردی نیز با از هم پاشیدن کانون گرم خانواده، شاهد ارتکاب و وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی جبران‌ناپذیری در جامعه هستیم.

خالقی با اشاره به این که اهمیت و ضرورت استحکام بنیان خانواده بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: با عنایت به این مطالب و نمونه‌های فراوان از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های متزلزل، خانواده به عنوان اولین و مهمترین کانون توجه در برنامه‌های پیشگیرانه مورد توجه بوده و خواهد بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: در راستای آموزش به اقشار مختلف جامعه، در طی سال تحصیلی 93-1392 با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به 43 هزار و 450 نفر از دانش آموزان، اولیا و مربیان، کارکنان، مشاورین و مدیران آموزش و پرورش، آموزش‌های پیشگیرانه ارائه شده است.

وی گفت: در طرح آموزش مهارت های زندگی برای افراد در شرف ازدواج نیز از 29 بهمن ماه سال گذشته تاکنون، با همکاری جهاد دانشگاهی استان کرمان و برای اولین بار 2 هزار و ۱۱۶ نفر در کرمان و ۵۱۵ نفر در شهرستان‌های استان با بهره‌گیری از خدمات مشاوره، آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

خالقی تصریح کرد: در جلسات آموزشی و توانمندسازی برای خانواده‌های آسیب‌پذیر در سال 92 نیز به حدود 1000 نفر از اعضای خانواده‌های زندانیان زندان مرکزی کرمان آموزشهای پیشگیرانه ارائه شده است.

وی افزود: با توجه به آمار فزاینده و تأمل برانگیز پرونده‌های طلاق حوزه‌های قضایی استان، اقدام مؤثر دیگری که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان صورت گرفته است، توجه ویژه به خانواده و مشاوره قبل از ازدواج با انجام اقدامات مؤثر از قبیل ساماندهی مراکز مشاوره کاهش طلاق، آموزش مشاورین این مراکز، برگزاری جلسات متعدد با اولیا و مربیان با حضور قضات مجرب حوزه خانواده و آموزش مهارت های زندگی برای افراد در شرف ازدواج با همکاری جهاد دانشگاهی استان کرمان است.

انتهای پیام

کد N403015

وبگردی