آفتاب

آمار کشته‌های درگیری‌های فرودگاه طرابلس لیبی به 52 تن افزایش یافت

آمار کشته‌های درگیری‌های فرودگاه طرابلس لیبی به 52 تن افزایش یافت

پس از کشته شدن پنج تن و مجروح شدن 15 تن دیگر در درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان در فرودگاه بین‌المللی طرابلس، تعداد کشته‌شدگان به 52 تن و زخمی‌شدگان به 135 تن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، سخنگوی وزارت بهداشت لیبی اعلام کرد: این تعداد شامل مواردی که به بیمارستان‌های صحرایی، منتقل شده‌اند، نمی‌شود و به آمار ثبت شده در بیمارستان‌ها اطمینانی نیست.

در جریان این درگیری‌ها و به دنبال برخورد خمپاره به خانه‌ یکی از ساکنان منطقه قصر بن عشیر واقع در نزدیکی فرودگاه، دست کم یک تن کشته شد.

در این درگیری‌ها که میان گردان‌های الصواعق و القعقاع از یک سو و نیروهای امنیت فرودگاه و نیروهای حفظ امنیت و ثبات لیبی از سوی دیگر رخ داد، جنگجویان از خمپاره‌های ضد هواپیما و موشک‌های گراد برای حمله به منطقه‌ قصر بن غشیر استفاده کردند.

در حملات و خونریزی‌های پی در پی، و بعد از فرار هزاران تن از منازل خود این منطقه به حالت شبه خالی درآمد.

در جریان این درگیری فرودگاه طرابلس بسته شد و حدود 90 درصد تأسیسات هواپیمایی آسیب دید. همچنین بنا به خواسته‌ی مقامات کشور پروارها به حالت تعلیق درآمد.

ترس و نگرانی از ادامه‌ این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد این در حالی است که لیبی همواره منتظر نتیجه‌ی انتخابات پارلمانی خود است.

انتهای پیام

کد N402868

وبگردی