آفتاب

پایمردی مقاومت؛ تهدیدی برای حیات رژیم صهیونیستی

پایمردی مقاومت؛ تهدیدی برای حیات رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- پایداری مقاومت فلسطین طی روزهای گذشته در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی نشان داد گروه های مقاومت در همه عرصه ها به ویژه نظامی، عملیاتی، فناوری، تسلیحاتی و سیاسی پیشرفت های چشمگیری داشته اند.

شبکه تلویزیونی «الجزیره» بیست و نهم تیرماه گزارش کرد 14 نفر از نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در کمینی در شرق محله «التفاح» در غزه به هلاکت رسیدند.

گردان های «عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، اعلام کرد بیست و هشتم تیرماه نیز طی یک عملیات، 15 نفر از افسران و سربازان صهیونیستی کشته و شماری از آنان زخمی شدند و جنگ افزارهای آنان نیز از میان رفت.

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن چهار نفر از سربازان خود در درگیری با فلسطینیان اعتراف کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، شامگاه بیست و ششم تیرماه دستور حمله زمینی به غزه را صادر کردند.

بر پایه گزارش بیست و نهم تیرماه تارنمای «فلسطین آنلاین» در روزهای گذشته طی حمله های هوایی، دریایی و زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه دستکم 371 غیر نظامی فلسطینی در این منطقه شهید و 2 هزار و 800 تن هم زخمی شدند.

** در هم شکسته شدن هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی

نبرد دلاورانه گروه های مقاومت همه محاسبات رژیم صهیونیستی را به هم ریخته است. سران جنگ طلب این رژیم که همواره دشمنان خود را تهدید نظامی می کردند اکنون در نبرد با گروه های مقاومت فلسطین زمینگیر شده اند.

موشک باران عمق سرزمین اشغال شده فلسطین، هیبت پوشالی نیروهای بازدارنده رژیم اشغالگر را در هم شکسته است.

در این پیوند، روزنامه «السفیر» لبنان بیست و سوم تیرماه در گزارشی نوشت: رهبران رژیم اسراییل به سبب اختلاف نظر بر سر جنگ غزه هم اکنون در سیاه ترین روزگار خود به سر می برند. این رژیم که ایران را به حمله نظامی تهدید و قدرت و قلدری خود را به کشورهای عربی تحمیل می کرد و خود را یکی از قدرت های نظامی جهان می دانست، اکنون در پایان دادن به نبرد غزه ناتوان است.

روزنامه السفیر افزود: اگرچه رژیم اسراییل تلاش می کرد ترس را در دل کمتر از 2 میلیون شهروند فلسطینی در یک تکه زمینی کوچک وارد کند اکنون این مقاومت فلسطین است که در سراسر سرزمین اشغال شده فلسطین در دل شهروندان اسراییلی هراس به وجود آورده است.

جنگ کنونی غزه این مساله را نشان داد که رژیم صهیونیستی از قدرت چندانی برخوردار نیست و می توان با آن به رویارویی برخاست.

به نوشته این روزنامه، عملیات زمینی که ارتش این رژیم طی روزهای پیش غزه را با آن تهدید کرده است ثمره خوشی برای آن نخواهد داشت؛ آنچنان که «عاموس هارئیل» تحلیلگر مسائل نظامی به تازگی در روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت: حمله زمینی ارتش اسراییل به باریکه غزه سبب می شود این ارتش با حماس روبرو شود که موشک های ضد تانک و سامانه های دفاعی و تونل ها را به کار می گیرد. پیش بینی می شود در صورت یورش زمینی به باریکه غزه موشک های بیشتری به سوی مراکز مسکونی اسراییل روانه شوند.

به هر روی، روشن است که رژیم صهیونیستی به طور جدی در سرگردانی به سر می برد. این رژیم نه فقط در تعیین شیوه برخورد نظامی با غزه حیران مانده، بلکه در مشخص کردن هدف های این حمله هم سراسیمه و شگفت زده است.

** رژیم صهیونیستی در تنگنای تونل های غزه

کارشناسان رژیم صهیونیستی به شکست حمله زمینی به باریکه غزه اعتراف کرده اند. آنان علت این شکست را اندک بودن اطلاعات از مکان تونل ها و زمانبر بودن شناسایی و نابودی آنها عنوان کرده اند.

همچنین پایگاه مردمی گروه های مقاومت سبب شده است ساکنان باریکه غزه برای پشتیبانی از این گروه ها یک پوشش و حلقه امنیتی به وجود آورند تا ارتش رژیم صهیونیستی نتواند به طور همیشگی به شناسایی پایگاه های مقاومت بپردازد.

در این پیوند، سرهنگ «غیورا غبر» فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد پیشین غزه، بیست و هشتم تیرماه در گفت و گو با شبکه 10 تلویزیون این رژیم گفت: اسراییل میلیون ها دلار خرج کرده و دهها شرکت و مهندس متخصص را فراخوانده است تا با استفاده از ابزارهای گوناگون تونل ها را ویران کنند، اما در این زمینه پیروزی چندانی به دست نیامد و اکنون فقط یک راه، فراروی ما وجود دارد و آن هم تهیه اطلاعات دقیق از مکان وجود تونل ها است.

بر پایه گزارش بیست و هشتم تیرماه تارنمای مرکز مطالعات «عکا آنلاین» فلسطین، «عوزی اراد» مشاور امنیت ملی پیشین دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بر این مساله تاکید کرد که اسراییل به سبب ناتوانی در نابود کردن گروه حماس و قدرت نظامی این گروه، خود را در تنگنا قرار داده است.

«اورهلیر» خبرنگار شبکه 2 تلویزیون این رژیم، هم اعتراف کرد حماس یک گروه بی نظیر است و با پشتوانه مردمی توانسته است به چنین قدرتی دست یابد. همچنین سازمان حماس یک سامانه موشکی را تشکیل داده است که هیچ تشکیلاتی نمی تواند چنین چیزی را به وجود آورد.

اورهلیر افزود: تونل ها به گروه حماس کمک کرده است دستاوردهای راهبردی داشته باشد.

همچنین تارنمای حزب «الحریت و العدالت» مصر، بیست و هشتم تیرماه نوشت: مقاومت فلسطین و در صدر آن گروه حماس، طی روزهای گذشته توانست در برابر تجاوزهای رژیم اسراییل پایداری کند و این ایستادگی نشان داد گروه های مقاومت در همه عرصه ها به ویژه نظامی، عملیاتی، فناوری، تسلیحاتی و سیاسی پیشرفت داشته اند.

مقاومت توانسته است دست به اقدام هایی بزند که بسیاری از حکومت های عربی منطقه در رویارویی با رژیم صهیونیستی از انجام آن ناتوان بودند.

مقاومت ضربه های دردناکی را به اشغالگران قدس وارد کرد و عمق سرزمین اشغال شده فلسطین را هدف قرار داد. طی این عملیات بی نظیر، رژیم صهیونیستی میلیاردها دلار زیان دید. اکنون هم صنعت گردشگری و اقتصاد این رژیم فلج شده و مهاجرت معکوس سیر افزایشی پیدا کرده است.

اشغالگران هم اکنون گیج شده اند و نمی دانند دست به چه اقدامی بزنند. آنان پیش بینی نکرده بودند که مقاومت فلسطین از چنین قدرتی برخوردار باشد. بیشتر صهیونیست ها هم اکنون سردرگم و سراسیمه هستند و در پناهگاه های زیرزمینی به سر می برند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که پس از ناتوانی موشک های رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن پایگاه های مقاومت فلسطین، صدور فرمان حمله زمینی به غزه نشان از این دارد که این رژیم از نیروی هوایی خود ناامید شده؛ غافل از اینکه چنین عملیاتی هم سرانجام محکوم به شکست است.

گروه تحقیق و تفسیر خبر

پژوهشم**9278**1961**1358
کد N402850

وبگردی