آفتاب

انتقاد مخالفان دولت آنکارا از "لفاظی‌های صرف" اردوغان علیه رژیم صهیونیستی

انتقاد مخالفان دولت آنکارا از "لفاظی‌های صرف" اردوغان علیه رژیم صهیونیستی

رهبران و قانونگذاران احزاب مخالف ترکیه به شدت دولت آنکارا را به خاطر "لفاظی‌ صرف" در قبال تهاجمات اسرائیل به غزه مورد انتقاد قرار داده و خواستار برداشتن گام‌هایی مستحکم علیه تل آویو شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب اصلی مخالف "مردم جمهوری خواه" در شهر ساحلی بالیکسیر در غرب ترکیه گفت: تضادی میان صحبت‌های رجب طیب اردوغان، نخست وزیر و اقدامات وی وجود دارد. اردوغان بایستی به حضور رادار ناتو در شرق ترکیه و با هدف تضعیف جمع آوری اطلاعات توسط اسرائیل برای انجام حملات علیه غزه پایان دهد.

وی افزود: اگر در کنار فلسطینی‌ها ایستاده‌اید و خواهان انجام اقدامات علیه اسرائیل هستید، تنها راه، بستن و فلج کردن این رادار و توقف فعالیت‌های آن است. اطلاعات جمع آوری شده توسط این رادار با اسرائیل به شراکت گذاشته می‌شود. اگر این کار انجام شود مشخص خواهد شد که اردوغان با فلسطینی‌هاست.

رهبر حزب مردم جمهوری خواه همچنین درخواست پارلمان ترکیه را از احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه پایگاه راداری ناتو به اسرائیل در حملات علیه غزه کمک کرده یا خیر، تایید کرد.

مصطفی دستیجی، رهبر "اتحاد بزرگ" ترکیه نیز گفت، واکنش آنکارا در قبال حملات اسرائیل علیه غزه تنها لفاظی بوده و از دولت خواست تا روابط تجاری خود را با اسرائیل قطع کند و به لغو توافقات سیاسی بپردازد و سفارت اسرائیل در آنکارا را نیز تعطیل کند.

صلاح‌الدین دمیرتاش، کاندیدای حزب "مردم دموکراتیک" نیز با انتقاد از واکنش دولت آنکارا به حملات اسرائیل به غزه گفت: اگر ترکیه قدرت دارد، بایستی از آن علیه اسرائیل استفاده کند. محکوم کردن اسرائیل تنها در لفظ و اجازه دادن به آن در استفاده از پایگاه نظامی داخل خاک ترکیه در تضاد است.

انتهای پیام

کد N402733

وبگردی