۰

سیدهادی خامنه‌ای: انتساب "نه غزه، نه لبنان" به اصلاح‌طلبان دروغ شاخدار است

  • ۸بازدید
  • ۰ رای
  • ۰ دیدگاه
رژيم صهيونيستي,غزه,ماه رمضان,مجمع نيروهاي خط امام,داعش

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با محکوم کردن کشتار مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی، انتساب شعار "نه غزه، نه لبنان" به اصلاح‌طلبان را «یک دروغ شاخدار» دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در مراسم شب بیست و سوم ماه رمضان در حسینیه دارالزهرا(س)، اظهار کرد: امروز شاهدیم که دنیای اسلام با بلیه بسیار بزرگی روبروست و من تاکید دارم که همه ما با سهم‌های مختلف در مشکلات امروز جهان اسلام سهیم هستیم.

وی افزود: تردیدی نیست که امروز سرکردگان استعمار و صهیونیسم جهانی سردسته تمام بلیاتی هستند که با نام‌های مختلف جامعه اسلامی و جامعه انسانی را تهدید می‌کند. در غزه مردم زنان و کودکان کشته می‌شوند زیرا نقشه‌های حساب شده‌ای که از انحراف در اندیشه‌های اسلامی سرچشمه می‌گیرد یک به یک در حال اجراست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: داعش و القاعده با چهره تعصب آمیز مسلمانانی شبیه خوارج ظاهر شده‌اند، اگرچه در پشت صحنه آمریکا و اسرائیل هستند اما کشتارها و فجایعی که وهابی‌ها یک قرن قبل انجام دادند به کشتارهای امروز داعش شبیه است.

سیدهادی خامنه‌ای با تاکید بر لزوم محکوم کردن فجایع غزه در کنار انحراف‌زدایی از اسلام، گفت: عده‌ای گفتند فلان جریان وابسته به اصلاحات شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" سر داده است. این یک دروغ شاخدار است زیرا هیچ‌کس از وابستگان به اصلاحات و کسانی که به مردم و انقلاب ایمان دارند، چنین عقیده‌ای ندارند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام خاطرنشان کرد: این دروغی است که به اصلاح‌طلبان بسته‌اند مثل همه حرف‌های دیگری که زده‌اند و ما باید با اظهاراتمان، با بیانیه‌ها و ابزارهایی که در اختیار داریم این دروغ را تکذیب کنیم، به مظلومان کمک کنیم و نشان دهیم آنچه که برخی مغرضان می‌گویند، دروغ است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از مردم غزه، تصریح کرد:‌ ما باید از چند بابت از مردم غزه حمایت کنیم؛ یکی وابستگی انسانی است به این معنا که سرنوشت همه ما به هم متصل است و دیگر این که امنیت ما از امنیت مردم فلسطین جدا نیست.

سیدهادی خامنه‌ای در بخش دیگری از اظهارات خود در مراسم شب 23 ماه رمضان، تصریح کرد:‌ نماز و روزه و حج جزو ارزش‌های اسلامی نیستند بلکه اینها احکام اسلامی هستند و اهمیت نماز در این است که ما را به سمت ارزش‌ها می‌برند در واقع ارزش‌ها اصل هستند و احکام در درجه دوم قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر گاهی در زبان عامه مطرح می‌شود که فلانی از ارزش‌های اسلامی است، این غلط است زیرا انسان‌ها ارزش نیستند؛ البته ائمه و معصومین که استاندارد مشخصی دارند می‌توانند ارزش باشند. همچنین ادبیات غلطی رایج است مبنی بر اینکه فلانی الگوست. این در حالی است که الگو محدود است. کسانی می‌توانند الگو باشند که در زندگی‌شان اشتباه - نه خطا - نکرده باشند. بنابراین پیامبران و جانشینان آنها می‌توانند الگو باشند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به جریان‌های فکری رشدیافته از ابتدای اسلام، خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر (ص) و بعد از آن حضرت انحرافات بلافاصله خود را نشان داد؛ البته انحراف وجود داشت اما در زمان‌های خاصی خودش را نشان می‌داد. رهبران این حرکت انحرافی امثال ابوسفیان و همفکران او بودند که هیچ‌گاه به شکل واقعی اسلام نیاوردند. جنگ‌های بزرگی علیه اسلام ترتیب دادند و زمینه‌ساز همه فجایع بعد از خودشان شدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد:‌ بعد از هر انقلابی فرصتی بروز می‌کند تا افرادی که خود را به شکل مسلمانان درآورده بودند دوباره لباس اصلی خود را بپوشند. در انقلاب ما هم این چنین بود و امروز جامعه ما با این تفکر درگیر است.

سیدهادی خامنه‌ای با اشاره به تفکر خوارج و رهبران این جریان اظهار کرد: پیروان چشم و گوش بسته این‌ها معتقد بودند حضرت علی (ع) در ماجرای حکمیت اشتباه کرد اما رهبرانشان حقیقت را می‌دانستند. ما باور ندارم که سران این جریان‌ها نمی‌دانستند چه می‌کنند.در واقع سران این جریان بی حساب و کتاب این اندیشه منحرف را اشاعه نمی دادند.بنابراین جریانات انحرافی علی رغم این که در ظاهر افرادی نادان و ناوارد هستند اما در سطح رهبری کسانی هستند که آگاهانه این حرکت را به راه انداختند.

این فعال سیاسی همچنین یادآور شد: در اوایل اسلام جریانات تکفیری وجود داشتند. این‌ها کسانی هستند که علاقه دارند هر کسی را به هر دلیلی که می‌پسندند منحرف و کافر بنامند. در کشور ما هم این تفکر وجود دارد. البته درجات این تکفیری‌ها با یکدیگر متفاوت است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، انقلابیون تندرو که صددرصد تفکرات امیرالمؤمنین را عملی نمی‌کردند از دیگر جریانات فکری زمان حضرت علی (ع) دانست و افزود: البته کسانی هم بودند که از حضرت تبعیت می‌کردند اما تعدادشان آنقدر نبود که بتوانند سرنوشت تاریخ را تعیین کنند.

وی ادامه داد: اشتباهات ما در قبل و بعد از انقلاب اثر خود را در آفریقای مسلمان امروز یا حتی آمریکا دارد. اینکه برخی دلسوزان می‌گویند قبل از هر چیز باید خود را اصلاح کنیم تا دنیا اصلاح شود، حرف درستی است و این گفته قرآن است که اول خودتان را مراقبت کنید. اگر ما از عدالت سخن می‌گوییم باید بدانیم که در این نقطه کره زمین عدالت رعایت نشود آثار آن در آن طرف کره زمین هم بروز خواهد کرد.

سیدهادی خامنه‌ای با بیان اینکه "مسلمانان به خاطر اشتباهاتشان در ایجاد القاعده و طالبان سهم داشته‌اند"، اظهار کرد: مثلاً در اثر حکومت معاویه در شام و فرهنگ معرفی شده اسلام به دنیا هنوز هم مشکلاتی دامن‌گیر اسلام است زیرا شام با اروپا ارتباط تجاری و فرهنگی داشت؛ بنابراین اسلامی که به اروپا رفته، اسلام معاویه است و امروز هم همان چیز‌ها در ذهن اروپایی‌هاست.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در همین راستا خاطرنشان کرد: اگر مسئولی از روی نادانی یا خودخواهی ادعا کند که اسلام با دموکراسی رابطه خوبی ندارد، نه تنها اروپایی‌ها خشمگین نمی‌شوند بلکه ممنون هم می‌شوند زیرا این ادعای آنهاست و این سخن هم سند و مدرکی برای آنها خواهد بود.

وی در ادامه، عدالت را به معنی اعتدال و نگه داشتن حد وسط و پرهیز از تندروی‌های غیرعاقلانه و احمقانه توصیف کرد و افزود: ارزش‌هایی که در صدر آنها عدالت و صداقت است گاهی می‌توانند به ضد ارزش تبدیل و ابزاری برای ضد خود شوند. این همان چیزی است که شریعتی از آن به عنوان مذهب علیه مذهب سخن می‌گفت یعنی می‌توان با سلاح و ابزار دین و ارزش‌های دینی کاری کرد که طرفداران واقعی دین از صحنه به در شوند.

سیدهادی خامنه‌ای اضافه کرد: در همه دوران‌ها مرسوم بوده و امروز هم مرسوم است که برای خارج کردن یکدیگر از عرصه قدرت علیه هم اقداماتی انجام می‌دهند. اگر اخلاق در سیاست رعایت نشود، همان چیزی از آب در می‌آید که اموی‌ها می‌خواستند؛ بنابراین حضرت علی (ع) اخلاق در سیاست را رعایت می‌کرد و بی‌عدالتی و بی‌اخلاقی را در هیچ کجای سیاست روا نمی‌داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "شناسایی و رعایت ارزش‌ها نیاز به الگو دارد"، خاطرنشان کرد: عدالت چیزی نیست که عده‌ای به بهانه آن آزادی را از مردم بگیرند و با ابزار آن هرکس را که می‌خواهد تعقل به خرج دهد از صحنه خارج کند.

وی صبر، یقین و عدل و جهاد را پایه‌های اصلی ایمان از نگاه امیرالمؤمنین دانست و گفت: یکی از ویژگی‌هایی که در جوامع انسانی وجود دارد، تملق است. تملق از شعبه‌های دروغ است، به این معنا که در مورد کسی که روزی شما به دست اوست چیزهایی می‌گویید که کارتان راه بیافتد و بزرگترین اوصاف را به او می‌دهید در حالی که یکی از این صفت‌ها هم در وجود آن شخص نیست. فقط مشروب خوردن و ارتباط با نامحرم گناه نیست و کسانی که از آتش می‌ترسند باید از این نوع گناهان (‌دروغ و تملق)‌ نیز بپرهیزند.

سیدهادی خامنه‌ای عدل را به معنی تعادل و عدالت و دستیابی افراد به حق خود عنوان کرد و یادآور شد: حضرت علی (ع) در زمان حکومت خود افتخار می‌کرد که در کوفه فرد بیکار پیدا نمی‌شود. ایشان در سال‌هایی که سراسر جنگ بود مدیریت داخلی کوفه را از یاد نبرد.

وی داشتن شغل، تقصیر و کرامت و امنیت و تساوی در قانون، حقوق اساسی، داشتن نقش در سرنوشت کشور و داشتن آزادی را از جمله حقوق مردم خواند و گفت: متأسفانه عده‌ای که معنی عدالت را نمی‌فهمند آن را وسیله‌ای برای مقابله با آزادی می‌دانند در حالی که آزادی زیر لوای عدالت مستتر و تضمین‌کننده آن است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "عدالت به معنی تساوی مطلق نیست"، افزود: عدالت هدف غایی همه انبیاست و آنها برای این آمدند که بشر خودش برای تحکیم و عدالت و قسط به پا خیزد؛ بنابراین فرهنگ عدالت باید در جامعه رواج پیدا کند و مردم خودشان برای قسط قیام کنند.

سیدهادی خامنه‌ای درباره امر به معروف و نهی از منکر نیز اظهار کرد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما بسیار مطرح است و حتی عده‌ای می‌خواستند وزارتخانه‌ای با این نام راه بیفتد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که این کار نیاز به حضور مردم در صحنه دارد زیرا این کار، کار مردم است، نه خواص؛ ضمن اینکه فلسفه امر به معروف و نهی از منکر هم باید در جامعه بازگو شود.

وی اضافه کرد: آدم‌های نادان و عقده‌ای و کسانی که دچار وسوسه‌های شیطانی هستند و اهل تملقند نمی‌توانند آمر به معروف باشند. باید ابتدا معروف در جامعه شناخته و ترویج شود و بصورت یک فرهنگ عمومی در بیاید. رفتار و گفتار و شخصیت انسان‌های پاک باخته و دلسوز، خود به خود امر به معروف است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در پایان تاکید کرد: کسی که امر به خوبی کرده و از بدی نیز نهی می‌کند، باید خودش مجسمه تمام و کمال خوبی‌ها و نفی ضد ارزش‌ها بوده و حرف و عملش یکی باشد.

انتهای پیام

نظر شما چیست؟

اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این مطلب بیان می کند.