آفتاب

انتقاد نتانیاهو از اظهارات ضد اسرائیلی اردوغان

انتقاد نتانیاهو از اظهارات ضد اسرائیلی اردوغان

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد از دولت ترکیه گفت که اظهارات رجب طیب اردوغان، سخنانی بر ضد یهودیت است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد از دولت ترکیه گفت که اظهارات رجب طیب اردوغان، سخنانی بر ضد یهودیت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نوشته روزنامه تودی زمان، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: شنیده‌ام که اردوغان سخنان بسیار سنگینی بیان کرده است. من به جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هم گفته‌ام که این سخنان، سخنانی بر ضد یهودیت است.

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه پیشتر در جریان یک سخنرانی در میان حامیانش در استان اوردو واقع در حاشیه دریای سیاه گفت: اسرائیل یکبار دیگر غزه را هدف قرار داده و کودکان بیگناهی را که در ساحل بازی می‌کردند، کشته است. اسرائیل همواره آدولف هیتلر، رهبر نازی‌های آلمان را مورد انتقاد قرار می‌دهد اما این بار خودش دست هیتلر را در انجام اقدامات وحشیانه از پشت بسته است. برخی آمریکایی‌ها از من می‌پرسند که چرا اسرائیل را با هیتلر مقایسه می‌کنم. به شما چه ربطی دارد؟ شما آمریکایی هستید هیتلر با شما چه کار کرد؟

در حالی که جمعیت هواخواهان اردوغان مکررا شعار "مرگ بر اسرائیل" سر می‌دادند، وی ادامه داد: این چه نوع دفاع از خودی است که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به خاطرش از اقدامات اسرائیل علیه مردم غزه دفاع می‌کند. تنها یک اسرائیلی در مقابل 300 فلسطینی کشته شده است. این چه نوع دفاعی است؟ اسرائیل همه نوع ابزار دفاعی حتی بمب اتم دارد اما می‌گوید که فلسطینی‌ها نباید مسلح باشند. پس آن‌ها با چه چیزی از خود دفاع کنند؟

وی همچنین نارضایتی خود را بابت واکنش‌های اخیر علیه یهودیان ساکن ترکیه ابراز داشت و گفت: من از رویکردی که اخیرا در قبال یهودیان ساکن ترکیه اتخاذ شده کاملا ناامید و ناراضی هستم. آن‌ها شهروندان ترکیه و تحت ضمانت کشور و دولت هستند. هدف اصلی خشم و غضب ساکنان ترکیه بایستی اسرائیل باشد.

انتهای پیام

کد N402712

وبگردی