آفتاب

دیوید کامرون به دنبال افزایش تحریم‌ها و منع انتقال سلاح به روسیه است

دیوید کامرون به دنبال افزایش تحریم‌ها و منع انتقال سلاح به روسیه است

نخست‌وزیر انگلیس به دنبال ترغیب اتحادیه اروپا در تسریع و تشدید تحریم‌های موجود علیه روسیه و منع صدور تجهیزات نظامی به این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از یکی از مقام‌های دولت دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد: دولت لندن به دنبال تحریم‌های بیشتر علیه تمام بخش دفاعی روسیه و اشخاص و کارخانجات است که از جدایی‌طلبان حامی روس در شرق اوکراین حمایت می‌کنند یا به دولت روسیه در این امر کمک می‌رسانند.

انگلیس، آلمان و فرانسه روز یکشنبه توافق کردند که آماده‌اند هر زمان که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با یکدیگر روز سه‌شنبه در بروکسل، بلژیک برای افزایش تحریم‌ها علیه روسیه دیدار کردند، این تحریم‌ها را اجرایی کنند. جلسه روز سه‌شنبه وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا درباره سقوط هواپیمایی خطوط هوایی مالزی با 298 سرنشین در مرز اوکراین و روسیه است که روز پنج‌شنبه هفته گذشته رخ داد.

پیش از سقوط این هواپیمای مسافربری در شرق اوکراین، رهبران اتحادیه اروپا موافقت کرده بودند تا برخی از کمپانی‌های روس را تحریم کرده و وام‌های جدید به روسیه از جانب وام‌دهندگان چند ملیتی را بلوکه کنند اما همین اقدامات حتی در هفته گذشته کمتر از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه بودند.

انتهای پیام

کد N402488

وبگردی