آفتاب
نقوی حسینی‌ مطرح کرد

محکومیت سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی

محکومیت سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که مردم ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس ضمن مخالفت با جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه به سکوت تعجب‌برانگیز مجامع بین‌المللی در قبال این جنایت‌ها نیز اعتراض خواهند کرد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس سال‌هاست به دنبال این است که غزه را از مبارزان فلسطینی بگیرد یا حداقل این پایگاه را خنثی کند.

وی افزود: نوار غزه هم کنار دریاست و هم نزدیکترین نقطه به رژیم اشغالگر قدس است و پایگاه مبارزان فلسطینی است،‌به همین دلیل رژیم صهیونیستی از سال‌های قبل یا به غزه حمله می‌کند یا آنجا را محاصره می‌کند و اجازه نمی‌دهد غذا و دارو به مردم غزه برسد و اکنون هم حمله مستقیم به غزه را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: البته هیچ‌کدام از این رفتارها از رژیم اشغالگر قدس دور از انتظار نیست زیرا این رژیم نه حقوق بشر می‌فهمد نه قواعد بین‌المللی را رعایت می‌کند و انسانیت متوجه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تعجب ما از این است که مجامع و محافل بین‌المللی که برای اعدام یک قاچاقچی بیانیه صادر می‌کنند چطور در مقابل شهادت بیش از 350 کودک و زن و مرد بی‌گناه و بی‌پناه حتی یک بیانیه هم صادر نمی‌کنند. متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی این سازمان هم اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

نقوی حسینی حمایت از قیام ملت فلسطین را از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: ایران مساله فلسطین را مساله جهان اسلام می‌داند لذا هر حمایتی که بتواند از ملت فلسطین و مردم غزه خواهد کرد از جمله تشکیل اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی که پیش‌بینی می‌شود با استقبال خوبی از سوی روسای مجالس کشورهای اسلامی روبه رو شود.

وی خاطرنشان کرد:‌یکی از اقدامات حداقلی که ملت‌ها و به ویژه ملت‌های جهان اسلام می‌توانند انجام دهند و نسبت به کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌گناه غزه اعلام اعتراض کنند حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس است. ان‌شاءالله ملت ما هم با حضور در راهپیمایی روز قدس ضمن اعلام مخالفت با این جنایت‌ها اعتراض خود را به سکوت تعجب‌برانگیز مجامع بین‌المللی اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N402460

وبگردی