آفتاب

عضو تیم مذاکره قطعنامه598:برخی دوستان سپاه می گفتند امام قطعنامه را تاکتیکی پذیرفته

عضو تیم مذاکره قطعنامه598:برخی دوستان سپاه می گفتند امام قطعنامه را تاکتیکی پذیرفته

عباس ملکی عضو تیم مذاکره قطعنامه 598 و معاون دکتر ولایتی وزیر خارجه در باره جام زهرخواندن پذیرش قطعنامه از سوی امام(ره) به روزنامه شرق گفت:


امام این تعبیر را خطاب به رزمنده‌ها گفتند. خوب یادم هست وقتی از نیویورک برگشتیم برخی دوستان ما در سپاه و جاهای دیگر به ما می‌گفتند که شما خیلی جدی نباشید. چون امام (ره) این را تاکتیکی پذیرفتند تا وقت بگیریم و تجدیدقوا کنیم تا بتوانیم نیرو بفرستیم. این شایعات خیلی فراگیر شده بود که بعد امام (ره) آن بیانیه را دادند که «ما همانقدر که در جنگ جدی بودیم در صلح هم جدی هستیم.» خیلی‌ها احساس می‌کردند این همه فداکاری که کردند؛ یک‌دفعه متوقف شد. واقعا اگر امام نبودند؛ کسی نمی‌توانست این کار را انجام دهد.
عباس ملکي در پاسخ به اين سوال که:" در آن موقعیت با توجه به اینکه نظامی‌ها می‌دانستند امکانات و توانایی‌هایشان چقدر است، چه اصراری به ادامه جنگ داشتند؟" گفت:اصرار به ادامه جنگ نبود. یک جریان عرفانی بود. مثلا کسی که برادرش شهید شده بود زندگی عادی برایش مشکل بود. رفتن به جبهه و جایی که خودتان را فدا کنید راحت‌تر بود تا اینکه بنشینید در شهرتان و کار اقتصادی کنید. فضای عجیبی بود. تعدادی که از رزمندگان شهید شده بودند زیاد بود و آنها عموما در همه محلات از باهوش‌ترین و با تقواترین‌ها بودند.
[span]17302

کد N402387

وبگردی