آفتاب

"جعبه‌ سیاه هواپیمای سرنگون شده مالزی در دونتسک است"

"جعبه‌ سیاه هواپیمای سرنگون شده مالزی در دونتسک است"

یکی از رهبران جدایی‌طلبان حامی روسیه در اوکراین اعلام کرد که جعبه‌ سیاه هواپیمای خطوط هوایی مالزی در اختیار جدایی‌طلبان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر بورودای، نخست وزیر منطقه خودمختار دونتسک در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: برخی از قطعات از جمله جعبه‌ سیاه هواپیمای سقوط کرده کشف و ضبط شده و به دونتسک انتقال یافته‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر این قطعات در اختیار ما قرار دارد.

با این حال، این مقام دونتسک اظهار کرد: در منطقه ما فرد کارشناسی وجود ندارد که بتواند این جعبه‌های سیاه را مورد بررسی قرار دهد. با این حال ما برخی قطعات فنی را با خود به دونتسک آورده‌ایم که احتمالا شامل جعبه‌های سیاه هواپیما نیز می‌شود.

یورو نیوز نیز گزارش داد، درحالی که مقامات اوکراین می گویند که احتمال می دهند که چیزی شبیه جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده مالزی را یافته اند، رهبران جدایی طلبان هوادار روسیه ادعا کرده اند که جعبه های سیاه این هواپیما را یافته اند و تنها حاضرند آن را در اختیار نمایندگان سازمان بین المللی هوانوردی کشوری قرار دهند.

پرواز شماره MH17 خطوط هوایی مالزی که از آمستردام پایتخت هلند عازم کوالالامپور پایتخت مالزی بود، در نزدیکی مرز اوکراین و روسیه دچار حادثه شده و سقوط کرد.

انتهای پیام

کد N402325

وبگردی