آفتاب

کمیته ای در کمیسیون صنایع مسئول بررسی قیمت واقعی خودرو شد

کمیته ای در کمیسیون صنایع مسئول بررسی قیمت واقعی خودرو شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته ای متشکل از اعضای کمیسیون صنایع، شورای رقابت و خودروسازان مسئول بررسی قیمت واقعی خودرو شدند.

مجید منصوری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص جلسه امروز کمیسیون صنایع با رئیس شورای رقابت و مدیران مجموعه سایپا و ایران خودرو و قطعه سازان گفت: رئیس شورای رقابت در دفاع از افزایش قیمت خودرو بحث هایی را مطرح کرد اما نمایندگان معتقد بودند جایگاه شورای رقابت ورود در قیمت گذاری نیست و فرمولی که بر اساس آن شورای رقابت قیمت ها را افزایش داده مبهم است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اطلاعاتی که خودروسازان مبنی بر قرار دادن آبشن هایی در خودروها و قیمت آن آبشن ها در اختیار شورای رقابت قرار داده بودند نیز شفاف نبود.

عضو کمیسیون صنایع تاکید کرد: کمیته ای مقرر شد با حضور اعضای کمیسیون صنایع، شورای رقابت و خودروسازان تشکیل و موضوع قیمت خودرو را بررسی کند.

منصوری ادامه داد: شورای رقابت معتقد بود افزایش نرخ بیمه، ارزش افزوده،قطعات، شماره گذاری و تورم علت اصلی افزایش قیمت خودرو است.

وی تصریح کرد: اطلاعات شورای رقابت در مورد قیمت خودرو و آبشن ها از اطلاعات تیم تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کمتر بود و به همین دلیل اعضای کمیته معتقد بودند باید قیمت خودرو پائین تر از قیمتی باشد که شورای رقابت تصویب کرده است.

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به حضور مسئولان صنعت آی تی در بخش خصوصی و دولتی در کمیسیون گفت: مسئولان این بخش معتقد بودند که 10 تا 12 سال گذشته پیشرفت های خوبی در این صنعت صورت گرفته که متاسفانه این پیشرفت ها متوقف شده بود و ما به همین دلیل مجبوریم اپراتورهای نسل جدید را از خارج از کشور وارد کنیم.

منصوری با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر لزوم استفاده ایرانسل و همراه اول از تجهیزات داخلی تا 51 درصد گفت: متاسفانه این دو اپراتور به این قانون عمل نمی کنند که این موضوع مورد نقد تولید کنندگان داخلی قرار گرفته است.

 

کد N402227

وبگردی