آفتاب

اوکراین:امنیت بازرسان را در منطقه سقوط هواپیمای مالزی نمی توان تضمین کرد

اوکراین:امنیت بازرسان را در منطقه سقوط هواپیمای مالزی نمی توان تضمین کرد

تهران-ایرنا- اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که نمی تواند امنیت ماموران تحقیق و بازرسان در محل سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی را که تحت کنترل شبه نظامیان جدایی طلب تحت حمایت روسیه است، تضمین کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، ˈولادیمیر گرویسمانˈ معاون نخست وزیر اوکراین گفت: ما به عنوان مقام های رسمی اوکراین نمی توانیم امنیت و تامین امنیت جانی در این منطقه را تضمین کنیم.

این اظهارات معاون نخست وزیر اوکراین در حالی مطرح شده است که پیش از این گزارش هایی درمورد انجام تحقیقات گسترده در مورد علت سقوط این هواپیمای مالزی در خاک اوکراین منتشر شده بود.

یک فروند هواپیمای بویینگ 777 شرکت هواپیمای مالزی پنجشنبه گذشته در حال سفر از آمستردام هلند به استرالیا پس از پرواز از فرودگاه آمستردام در شرق اوکراین سقوط کرد.

کارشناسان سعی دارند با تحقیق، از علت سقوط هواپیما که احتمالا هدف قرار گرفته است، آگاه شوند. دولت و جدایی خواهان اوکراین هریک دیگری را مسبب جلوگیری از انجام تحقیقات در این زمینه معرفی کرده اند.

به دنبال سرنگونی این هواپیما رهبران جهان خواستار انجام تحقیقات سریع در مورد علت سرنگونی این هواپیما شده اند.

برخی کارشناسان معتقدند که این حادثه می تواند تنش ها میان غرب و روسیه را تشدید کند.

آمریکا و انگلیس اعلام کرده اند که به نظر می رسد موشک زمین به هوا از منطقه تحت تصرف شبه نظامیان جدایی طلب شرق اوکراین به سوی این هواپیما شلیک شده است.

فرانسه نیز روز یکشنبه هشدار داد که اگر مسکو به شبه نظامیان جدایی طلب در شرق اوکراین فشار نیاورد تا دسترسی به محل هواپیمای سرنگون شده خطوط هوایی مالزی ایجاد کنند، باید منتظر پیامدهایی باشد.

رسانام**9234*1027**1010
کد N402176

وبگردی