آفتاب

یک سوئدی لبنانی تبار در حمله نیروهای امنیتی لبنان کشته شد

یک سوئدی لبنانی تبار در حمله نیروهای امنیتی لبنان کشته شد

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه یکشنبه در گزارشی از طرابلس (لبنان) گزارش داد: یک سوئدی لبنانی تبار که به اتهام تهیه کمربندهای انفجاری تحت تعقیب بود در حمله نیروهای امنیتی لبنان کشته شد.

این گزارش به نقل از مسئولان سرویس های امنیتی لبنان اعلام کرد که ˈمنذر خلدون الحسنˈ سوئدی لبنانی تبار که به اتهام تهیه کمربندهای انفجاری تحت تعقیب بود، صبح یکشنبه براثر انفجار نارنجکی که قصد داشت به سمت نیروهای امنیتی پرتاب کند، کشته شد.

به گفته این منبع امنیتی، الحسن 24 ساله متهم به تهیه کمربندهای انفجاری برای دو بمب گذار انتحاری است که اواخر ژوئن هنگامی که پلیس قصد بازرسی اتاق آنها را در هتلی در بیروت داشت، مواد منفجره همراه خود را منفجر کردند.

این گزارش حاکی است: نیروهای امنیتی لبنان شب گذشته ساختمانی را در طرابلس (شهر سنی نشین در شمال لبنان) که منذر الحسن در آنجا زندگی می کرد، محاصره کردند و زمانی که نیروهای امنیتی قصد داشتند وارد خانه شوند او براثر انفجار یک نارنجک که می خواست به سمت نیروهای امنیتی پرتاب کند، کشته شد.

دو پلیس نیز در این درگیری ها زخمی شدند.

نیروهای امنیتی لبنان یک کمربند انفجاری، مقادیری مواد منفجره و تعداد سند را در خانه او کشف و ضبط و نیز خودروی منذر الحسن را نیز توقیف کردند.

براساس این گزارش، وی پیش تر نیز بارها در کنار نیروهای مخالف دولت سوری در آن کشور جنگیده و در چند عملیات انتحاری سعودی ها در خاورمیانه دست داشته و مخالف حزب الله لبنان نیز بود.

رسانام**1378**1144**1392
کد N402121

وبگردی