آفتاب

اختصاص 278 میلیارد ریال به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه چهارمحال و بختیاری

اختصاص 278 میلیارد ریال به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه چهارمحال و بختیاری

تهران- ایرنا- هیات وزیران با اختصاص دویست وهفتاد و هشت میلیارد ریال تسهیلات بانکی به آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه چهارمحال و بختیاری موافقت کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، هیات وزیران در جلسه 18/4/1393 به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و به استناد اصل 138 قانون اساسی موافقت کرد مبلغ دویست وهفتاد و هشت میلیارد ریال تسهیلات بانکی توسط بانک مرکزی از طریق بانک عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری چهارمحال و بختیاری به آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه استان با کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری با ضمانت زنجیره ای پرداخت شود.

بر این اساس طول دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی جمعا پانزده سال ( سه سال دوران مشارکت مدنی و دوازده سال دوران فروش اقساطی) بوده و بدهی احتمالی سنوات قبل آسیب دیدگان به بانک ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

همچنین معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رییس جمهور پرداخت سود ( مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول واعتبار به عهده دولت ) و مانده مطالبات معوق شامل مجموع اصل وسود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان ناشی از حوادث موضوع بند یک را تضمین وتعهد می نماید تا هزینه های یاد شده را پس از اعلام بانک مرکزی در لایحه بودجه سال بعدپیش بینی ومنظور نماید وبه شبکه بانکی پرداخت نماید این تضمین نافی مسوولیت بانک های عامل در وصول مطالبات نخواهد بود.

بر اساس مصوبه دولت همچنین مبلغ چهل ودو میلیارد و سیصد و ده میلیون ریال از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند ش ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه به شرح زیر در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می گیرد تا برابر قوانین ومقررات برای بازسازی در استان چهارمحال و بختیاری هزینه شود.

همچنین مبلغ چهل میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه ای از محل ماده 12قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند ش ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه برای بازسازی تاسیسات زیربنایی وسایر بخش های خسارت دیده در اختیار استان چهارمحال وبختیاری قرار می گیرد تا برابر قوانین مقررات مربوط هزینه شود.

بر اساس این مصوبه استانداری چهارمحال و بختیاری موظف شد گزارش عملکرد اعتبارات یاد شده وپیشرفت و نحوه بازسازی را هر دو ماه به معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور ارسال کند.

این مصوبه در تاریخ 24/4/1393 از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

سیام*9254**1449
کد N402114

وبگردی