آفتاب

انجمن مسلمانان یونان: جهان عرب درمقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده است

انجمن مسلمانان یونان: جهان عرب درمقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده است

آتن- ایرنا- سخنگوی انجمن مسلمانان یونان گفت که جهان عرب به علت وابستگی به غرب در مقابل جنایات رژیم صهونیستی سکوت مرگباری را پیشه کرده است.

ˈانا استوماˈ سخنگو ومسوول مطبوعاتی انجمن مسلمانان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، از واکنش نشان ندادن سران برخی کشورهای عربی درمقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و بخصوص درغزه انتقاد کرد و افزود:متاسفانه تعداد زیادی ازکشورهای جهان عرب به علت وابستگی به غرب، درقبال جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوارعزه وکشتارمردم مظلوم فلسطین سکوت کرده اند.

وی به کشتارزنان، کودکان ومردم غیرمسلح نوارغزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ادامه داد:کشورهای عربی مدعی محافظت ازحقوق مسلمانان درقبال مساله فلسطین و مردم مظلوم غزه سکوت مرگباری را پیشه کرده و گویا این ملت جزیی از امت جهان اسلام نیستندو قبله اول مسلمانان جهان دردستان به خوان آلوده اشغالگران صهیونیستی قرارندارد.

استامو از عملکرد تعدادی ازکشورهای عربی و همراهی آنان با رژیم اشغالگرقدس به شدت انتقاد کرد و گفت: این کشورها هماهنگ با نظام سلطه و رژیم صهیونیستی، ابتدا به کشورهای در صف مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی با پول واعزام تکفیری ها، ضربه زدند و بدین ترتیب زمینه را برای یورش وحشیانه رژیم ددمنش صهیونیستی به نوارغزه فراهم آوردند. این کشورها گویا به خواب خرگوشی فرورفته و اتفاقی ازدیدگاه آنان درنوارغزه درجریان نیست.

سخنگوی انجمن مسلمانان یونان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشورحامی واقعی ملت مظلوم فلسطین است و بخش اعظمی ازتحریم های غرب برعلیه این کشور، صرفا به خاطرحمایت ازمردم مظلوم فلسطین است. چنانچه کشورهای جهان اسلام و بخصوص جهان عرب با ایران همراه و بصورت متحد از مساله فلسطین حمایت می کردند، کشورهای نظام سلطه توان تحریم و مقابله با جهان اسلام را نداشتند .

به عقیده استامو، تعضیف سوریه به عنوان کشوری که حامی مردم مظلوم فلسطین بوده در جهت اهداف رژیم صهیونیستی و قدرت های سلطه طلب صورت گرفته است.

وی همچنین گفت که امید چندانی به جوامع بین المللی نیست زیرا آنان سکوت معنا دار پیشه کرده اما امیدواریم آزاد اندیشان جهان و اندیشمندان جهان اسلام با وحدت وهمدلی، درجهت توقف جنایات هولناک رژیم صهیونیستی درفلسطین و بخصوص درنوارغزه گام های موثرو عملی بردارند.

استامو وحدت جهان اسلام را تنها راه رهایی همیشگی فلسطین ازچنگال رژیم اشغالگرقدس دانست و گفت: زمان آن رسیده که سران کشورهای عربی وابسته غرب و حامی رژیم صهیونیستی به خود آیند و در جهت یکی ازمهمترین آموزه های قرآن کریم برای حفظ عزت و شرف امت اسلامی یعنی وحدت حرکت کنند.

اروپام**2170**1010
کد N402023

وبگردی