آفتاب
رفیعی:

شبکه‌های ماهواره‌ای برای فروپاشی خانواده‌های ایرانی تلاش می‌کنند

شبکه‌های ماهواره‌ای برای فروپاشی خانواده‌های ایرانی تلاش می‌کنند

یک عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: بیش از 60 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای برای فروپاشی خانواده‌های ایرانی تلاش می‌کند.

یک عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: بیش از 60 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای برای فروپاشی خانواده‌های ایرانی تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در جمع زائران و روزه داران در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تفسیر آیاتی از سوره حدید گفت:در این آیه اشاره شده است که در روز قیامت کافران و منافقان از مومنان می‌خواهند به آنها نور بدهند تا از ظلمت رهایی یابند.

این عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه افزود: این در حالی است که مومنان خطاب به کافران و منافقان می‌گویند که به دنیا بازگردید و از دنیا روشنایی و نور بیاورید زیرا فرصت برای جبران کارها و اعمال نیک و صالح به پایان رسیده است.

وی درخصوص شفاعت گناهکاران در قیامت عنوان کرد: اگر چه در روز محشر مساله شفاعت وجود دارد اما شامل افرادی می‌شود که مرتکب گناهان بزرگی نشده باشند همانند تبصره قبولی که تنها شامل کسانی می‌شود که فقط چند نمره تا قبولی فاصله دارند نه کسانی که به کلی در امتحان و آزمون الهی مرددود شده باشند.

رفیعی اظهار کرد: یکی از عواملی که موجب می‌شود انسان خشوع خود را در برابر معبود از دست بدهد گرایش به دنیا و تجملات است همان گونه که در آیه‌ای از سوره حدید به این نکته اشاره دارد که ای مومنان آیا وقت آن نرسیده است که نسبت به خدا خشوع داشته باشید.

وی در شان نزول این آیه توضیح داد: مسلمانان صدر اسلام در ابتدا که در فقر به سر می‌بردند بسیار رئوف بودند و در انجام عمل صالح تلاش می‌کردند اما هرچه وضعیت مالی آنها بهتر شد از میزان خشوع و بندگی برخی از مسلمانان کاسته شد تا جایی که این آیه خطاب به مومنان نازل شد.

این عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه یادآور شد: این آیه به مردم متذکر شد خشوع داشته باشند و این آیه آن چنان اثری داشت که برخی از صحابه و مردم را متوجه و متحول ساخت همچون فضیل که با شنیدن این آیه دست از سرقت اموال کاروان برداشت و توبه کرد.

رفیعی در تعبیر خشوع گفت: خشوع به معنای نرمی قلب است قلبی که از قرآن و موعظه اثر بپذیرد در حقیقت خشوع تواضع درونی در برابر خدا دارد که نقطه مقابل قساوت است.

وی افزود: خشوع دارای 4 ویژگی و علامت است نرم دلی و حرف پذیری، توجه به حضور خدا در زندگی می‌باشد همچنین یاد خدا و قیامت نیز در قلب خشوع ایجاد می‌کند.

این عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه با انتقاد از وجود ماهواره در خانواده‌ها و بی توجهی به اثرات منفی آن عنوان کرد: متاسفانه گاهی می‌بینیم خانواده‌های مذهبی نیز به ماهواره مبتلا شده‌اند به ویژه اینکه بیش از 60 شبکه فارسی زبان جنگی نرم علیه خانواده‌های ما آغاز کرده‌اند تا خانواده ایرانی از هم فرو پاشد.

رفیعی تاکید کرد: خانواده‌ها باید مراقب جوانان باشند و بر روی برنامه‌های آن کنترل داشته باشند از طرفی باید صدا و سیمای ما نیز در برنامه‌هایش جاذبه ایجاد کند و در چارچوب دین به نیازهای جامعه پاسخ بگوید البته صدا و سیما می‌تواند با تاسیس شبکه و واگذاری به بخش خصوصی و نظارت بر روند برنامه سازی‌ها از گرایش مردم به ماهواره جلوگیری نماید.

انتهای پیام

کد N401950

وبگردی