آفتاب
عزیزی:

ایران و ژاپن از اشتراکات بسیاری برای توسعه روابط فی مابین برخوردارند

ایران و ژاپن از اشتراکات بسیاری برای توسعه روابط فی مابین برخوردارند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در دیدار با سفیر ژاپن گفت:‌ ایران و ژاپن به عنوان دو کشور مهم آسیایی از اشتراکات ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه روابط برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ عبدالرضا عزیزی ظهر امروز (یکشنبه 29 تیر) با سفیر ژاپن در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

عبدالرضا عزیزی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت مناسبات میان ایران و ژاپن، گفت: ایران و ژاپن به عنوان دو کشور مهم آسیایی از اشتراکات و ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه روابط برخوردارند که باید با بهره‌گیری از زمینه‌های مساعد موجود مناسبات فی مابین را هر چه بیشتر گسترش دهند.

وی افزود: جمهوری اسلامی در استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها و اشتراکات وجود هیچ فرصتی را از دست نخواهد داد.

وی همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف اجتماعی را یکی از بسترهای مهم مناسبات فی مابین خواند و گفت: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون اجتماعی از هرگونه تلاشی در جهت استفاده از این ظرفیت ها استقبال می کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان به سفر هیات پارلمانی ایران و ژاپن اشاره کرد و نسبت به دستاوردهای مثبت این سفر ابراز امیدواری کرد.

کوجی هانه سفیر ژاپن در تهران نیز در این دیدار با اشاره به سابقه روابط مثبت میان ایران و ژاپن نسبت به توسعه و گسترش این روابط ابراز امیدواری کرد.

وی در پایان با اشاره به نقش و جایگاه پارلمان‌ها در روابط میان کشورها نسبت به رفت وآمدهای میان هیات‌های پارلمانی و به ویژه کمیسیون های اجتماعی دو کشور استقبال کرد.

انتهای پیام

کد N401917

وبگردی