آفتاب

دیوید کامرون: روسیه به حمایتهایش از شبه نظامیان در اوکراین پایان دهد

دیوید کامرون: روسیه به حمایتهایش از شبه نظامیان در اوکراین پایان دهد

تهران-ایرنا- نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه از روسیه خواست تا به حمایتهایش از شبه نظامیان جدایی طلب در شرق اوکراین پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که سیاست های روسیه منجر به ایجاد بی ثباتی در اوکراین شده و این روند شرایطی را فراهم کرده که به نظر می رسد منجر به سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی مالزی شده است.

کامرون در مطلبی در روزنامه ساندی تایمز افزود: شواهد و مدارکی در این رابطه وجود دارد که شبه نظامیان جدایی طلب تحت حمایت روسیه عامل سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی مالزی هستند که در این حادثه 298 تن کشته شدند.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: اگر بخواهیم در این رابطه آشکارا صحبت کنیم باید بگوییم که سرنگونی این هواپیمای خطوط هوایی مالزی نتیجه مستقیم سیاست های بی ثبات کننده روسیه در یک کشور مستقل است. این سیاست ها تمامیت ارضی اوکراین را نقض کرده و از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده است.

اظهارات نخست وزیر انگلیس در این رابطه در حالی منتشر شده است که ˈفیلیپ هاموندˈ وزیر امور خارجه انگلیس نیز گفت که لندن روز سه شنبه از سران اروپایی می خواهد تا تحریم های بیشتری را علیه روسیه به دلیل ماجرای سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی اعمال کنند.

هاموند پیش از نشست روز سه شنبه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما از متحدان اروپایی خود می خواهیم در مورد تشدید تحریم ها موافقت کنند؛ اگر روسیه به شکل علنی موضع خود را تا آن زمان تغییر نداده باشد.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت:عده ای از متحدان اروپایی ما چندان علاقه ای به تشدید تحریم ها ندارند؛ اما امیدوارم شوک ناشی از این حادثه سبب شود بیشتر با ما همکاری کنند، اقداماتی را انجام دهند که برای روسیه لازم و تبعات اقدامات مسکو است.

به گفته هاموند، اطلاعات به دست آمده تاکنون این نتایج را تایید می کند که هواپیمای خطوط هواپیمایی مالزی به دلیل اصابت موشک توسط جدایی طلبان طرفدار روسیه سقوط کرده و روسیه این موشک را در اختیار جدایی طلبان قرار داده است

رسانام**9234**1010
کد N401806

وبگردی