آفتاب

دانشجویان تایلندی برای مقاومت در برابر حکومت خونتا بسیج شدند

دانشجویان تایلندی برای مقاومت در برابر حکومت خونتا بسیج شدند

تعدادی از دانشجویان تایلند خبرنامه‌ای تهیه کرده و در آن دموکراسی را جشن گرفتند؛ اقدامی که دو ماه پیش توجه خاصی را به خود جلب نمی‌کرد اما در حال حاضر حبس در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آن‌ها بخشی از یک گروه کوچک اما در حال افزایش فارغ التحصیلانی هستند که در بانکوک برای مقاومت در برابر محدودیت آزادی‌های مدنی تحت حکومت ارتش تایلند، با یکدیگر متحد شده‌اند.

یکی از این دانشجویان با 24 سال سن گفت: ما باید درباره آنچه گزارش نمی‌شود همچون حقوق دموکراتیک، دانشجویان و کودتا و مشروعیت کودتای نظامی بنویسیم. مسائل بزرگ اغلب آغازهای کوچکی دارند.

این اقدامات کوچک و پراکنده دانشجویان برای مقاومت جزئی از اظهارات علنی علیه کودتای نظامی تایلند هستند.

یکی از دانشجویان 20 ساله علوم سیاسی که ماه گذشته میلادی پس از ممنوعیت برگزاری راهپیمایی پیک نیکی به خاطر پخش ساندویچ دستگیر شد، گفت: من به دلیل آنکه کار اشتباهی انجام دادم، دستگیر نشدم. حقوق و آزادی من گرفته شده و من نمی‌توانم سیستمی را که خواستار انهدام دموکراسی است، بپذیرم.

رسانه‌های اجتماعی نیز از سوی حکومت خونتا هدف گرفته شده‌اند. این سرکوب آزادی بیان دانشجویان را وادار کرده تا در کمپین‌هایشان خلاق‌تر باشند.

آن‌ها برای اجتناب از بازداشت به برنامه‌هایی که بر گوشی‌های تلفن همراه نصب می‌شوند، گروه‌های محرمانه در شبکه فیس بوک و حتی هویت‌های جعلی برای برنامه ریزی اعتراضات تکیه کرده‌اند.

یکی از دانشجویان گفت: اما این مساله سخت تر و سخت تر می‌شود. ما باید منتظر فرصت‌ها و موقعیت‌ها باشیم. من ترسی از حضور در دادگاه‌های نظامی ندارم اما این مساله باید برای یک مساله بزرگ یا یک راهپیمایی بزرگ باشد تا ارزشش را داشته باشند.

انتهای پیام

کد N401730

وبگردی