آفتاب

انگلیس خواستار تشدید تحریم ها علیه روسیه است

انگلیس خواستار تشدید تحریم ها علیه روسیه است

تهران-ایرنا- ˈفیلیپ هاموندˈ وزیر امور خارجه انگلیس گفت که لندن روز سه شنبه از سران اروپایی می خواهد تا تحریم های بیشتری را علیه روسیه به دلیل ماجرای سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی اعمال کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، هاموند پیش از نشست روز سه شنبه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت:ˈ ما از متحدان اروپایی خود می خواهیم در مورد تشدید تحریم ها موافقت کنند؛ اگر روسیه به شکل علنی موضع خود را تا آن زمان تغییر نداده باشد.ˈ

هاموند گفت: ما به دنبال رایزنی با شرکای اروپایی خود برای جلب موافقت آنها به منظور تشدید تحریم ها علیه روسیه هستیم، مگر اینکه روسیه موضع خود را تا آن زمان به شدت تغییر دهد.

سران اتحادیه اروپا هفته گذشته در مورد تحریم شرکت های اروپایی و توقیف وام های جدید برای روسیه توسط وام دهندگان بین المللی موافقت کردند، اما این تدابیر از تحریم های آمریکا علیه روسیه کم هزینه تر است.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت:عده ای از متحدان اروپایی ما چندان علاقه ای به تشدید تحریم ها ندارند؛ اما امیدوارم شوک ناشی از این حادثه سبب شود بیشتر با ما همکاری کنند، اقداماتی را انجام دهند که برای روسیه لازم و تبعات اقدامات مسکو است.

به گفته هاموند، اطلاعات به دست آمده تاکنون این نتایج را تایید می کند که هواپیمای خطوط هواپیمایی مالزی به دلیل اصابت موشک توسط جدایی طلبان طرفدار روسیه سقوط کرده و روسیه این موشک را در اختیار جدایی طلبان قرار داده است.

وی گفت: روس ها روی این افراد نفوذ دارند، هرچند ممکن است این نفوذ مستقیم نباشد، آنها موشک در اختیار جدایی طلبان قرار داده، از آنها حمایت کرده و به آنها کمک رسانده اند. آنها نمی توانند مسوولیت خودرا در این اقدامات انکار کنند.

هاموند روسیه را به مخدوش سازی اطلاعات منجر به سقوط هواپیما متهم کرد و گفت که مهم است روسیه با ناظران بین المللی به منظور اطلاع رسانی در مورد این حادثه و ارایه هر گونه مدارک در دست خود همکاری کند.

یک فروند هواپیمای بویینگ 777 شرکت هواپیمای مالزی پنجشنبه گذشته (26 تیر/ 17 ژوئیه) در حال سفر از آمستردام هلند به استرالیا پس از پرواز از فرودگاه آمستردام در شرق اوکراین سقوط کرد. کارشناسان سعی دارند با تحقیق، از علت سقوط هواپیما که احتمالا هدف قرار گرفته است، آگاه شوند. دولت و جدایی خواهان اوکراین هریک دیگری را مسبب جلوگیری از انجام تحقیقات در این زمینه معرفی کرده اند.

اروپام**9157 **1561 **1010
کد N401658

وبگردی