آفتاب

نماینده مجلس ترکیه خواستار تحقیق درباره رابطه دولت اردوغان با داعش شد

نماینده مجلس ترکیه خواستار تحقیق درباره رابطه دولت اردوغان با داعش شد

آنکارا - ایرنا - یک نماینده مخالف دولت ترکیه در مجلس این کشور با اشاره به وجود شائبه هایی در مورد ارتباط دولت ˈرجب طیب اردوغانˈ با گروه تکفیری ˈداعشˈ، خواستار تحقیق مجلس در این مورد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈمملکتˈ، ˈسزگین تانری کولوˈ نماینده حزب مخالف ˈجمهوری خواه خلقˈ در مجلس ترکیه، با ارسال نامه ای به نمایندگی از این حزب به هیات رییسه مجلس این کشور، خواستار آغاز تحقیق درباره ارتباط دولت آنکارا با گروه تروریستی داعش شد.

وی با اشاره به جنایات گروه تروریستی و تکفیری داعش در سوریه و عراق، در این نامه نوشته است: خبرهایی از دریافت کمک داعش از سوی ترکیه، در رسانه های بین المللی منتشر شده ، چرا دولت اردوغان در این باره پاسخ قانع کننده ای نمی دهد.

تانری کولو با انتقاد از بی اعتنایی دولت اردوغان به حمله داعش به کنسولگری ترکیه در ˈموصلˈ و گروگان گرفته شدن 49 نفر از جمله کارکنان این کنسولگری و خانواده های آن ها اضافه کرد: این مساله موجب افزایش تردیدهای درباره روابط غیرمستقیم دولت اردوغان و داعش شده است.

این نماینده مجلس ترکیه افزود: در شرایطی که درگیری ها و فعالیت های تروریستی در خاورمیانه تشدید شده، قابل قبول نیست که نام ترکیه در کنار گروه های وحشت افکنی مانند داعش و ˈجبهه النصرهˈ قرار گیرد.

دولت ترکیه در کنار عربستان و قطر از آغاز بحران سوریه در سه سال پیش تاکنون از گروه های تروریستی مخالف نظام دمشق حمایت کرده است .

خاورم **2010**7074**1651
کد N401411

وبگردی