آفتاب
نماینده مردم ارومیه در مجلس:

با تمام قدرت در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنیم

با تمام قدرت در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنیم

تهران- ایرنا- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم ملت ایران در روز جهانی قدس با تمام قدرت برای دفاع از شهیدان مظلوم فلسطینی و بی دفاع غزه در راهپیمایی حضور یابند.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، «نادر قاضی پور» در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: اگر کشورهای اسلامی دعوت حضرت امام خمینی (ره) را اجابت می کردند، امروز از رژیم صهیونیستی قدس اثری نمی ماند و دیگر زنان و کودکان بی دفاع را به خاک و خون نمی کشیدند.

وی در ادامه به حضور محمود عسگری آزاد جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری در مجلس اشاره کرد و اظهارداشت: روز چهارشنبه گذشته عسگری آزاد در صحن علنی علیه مصوبات مجلس صحبت کرد و تمام قوانین مصوب مجلس را زیر سوال برد، وی اصرار داشت که قابلیت اجرایی ندارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان این که وزارتخانه های نفت و کشور برای استخدام جوانان، آزمون استخدامی و مصاحبه برگزار کرده اند، یادآور شد: دو سال است که این جوانان تحصیل کرده و متخصص منتظر نتایج آزمون خود هستند که آقای عسگری آزاد با فرماندهی آقای دکتر روحانی ریاست جمهوری استخدام آنها را با فکر خود لغو کرد.

قاضی پور افزود: استخدام مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی، استخدام ناظران گندم، تبدیل وضعیت مربیان آموزش فنی و حرفه ای، تبدیل وضعیت استخدامی بازرسان صنعت و معدن و جذب کسانی که در آزمون های استخدامی وزارت کشور و وزارت نفت پذیرفته شده اند باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

وی یادآور شد: دولت یازدهم در فراقانونی شدن شبیه دولت گذشته است، قانون باید با قانون لغو شود، قانون هرچه بد باشد از بی قانونی دکتر روحانی بهتر است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به وزیر ارتباطات گفت: چرا از حق و حقوق کارگران مخابرات روستایی دفاع نمی کنید.

قاضی پور همچنین از وزیر کشور خواست که به داد رانندگان تاکسی های سراسر کشور برسد و همچنین به بازسازی حمل و نقل کشور توجه کنید.

وی همچنین خطاب به وزیر تعاون اظهارداشت: چرا نسبت به اجرای ماده 10 قانون کار مصوبه مجلس درباره اعطای شرایط ویژه به مشاغل سخت و زیان آور کارگران اقدام نمی کنید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در ادامه از رییس جمهوری خواست جلوی این افطاری های تجملگرای شرکت های دولتی، شبه دولتی و موسسات بومی را که از بیت المال هزینه می کنند و حرام است، بگیرد.

قاضی پور در ادامه خطاب به وزیر صنعت گفت: چرا به صنعت مادر فولاد مثل آلومینیم، مس مانند صنعت خودروسازی توجه خاص ندارید. نگذارید آلومینیوم المهدی با این وضعیت واگذار شود،

وی خاطرنشان کرد: آقای نعمت زاده! با اینکه ارز پایین آمده استو طبق گفته رییس جمهوری خودت تورم خیلی پایین آمده پس چرا افزایش قیمت خودرو داشتیم؟ ما معتقد هستیم 30 درصد قیمت خودرو باید پایین می آمد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در ادامه به مشکل آب در کشور اشاره کرد و گفت: چرا هیات رییسه مجلس استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول نمی کند. آقای لاریجانی این را اعلام وصول بفرمایید. استیضاح وزیر نیرو است. شما کمک کردید این دولت دریاچه ارومیه را خشک کرد.

وی ادامه داد: خشک شدن آب رودخانه های کشور، دریاچه ارومیه، زاینده رود مشکل مدیریتی وزارتخانه است. قبل از اینکه مشکلات اجتماعی در کشور ایجاد شود چاره اندیشی کنید.

قاضی زاده خطاب به وزیران مسکن، راه و شهرسازی گفت: قرار بود سال 1388 راه آهن ارومیه افتتاح شود اما 5 سال است که چنین اتفاقی نیفتاده و این پروژه تعطیل شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به وزیر نفت گفت: قرار بود در 22 بهمن سال 91 شهرهای مرزی اهل سنت کردنشین آذربایجان شرقی گازرسانی شوند چرا نشده است. گازرسانی استان آذربایجان غربی از میانگین کشوری کمتر است تا کی حق و حقوق ما را وزارت نفت پایمال خواهد کرد.

سیام**1058**1336
کد N401366

وبگردی