آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

فلاحت‌پیشه: در روز قدس به جنایات صهیونیست‌ها پاسخ داده می‌شود

فلاحت‌پیشه: در روز قدس به جنایات صهیونیست‌ها پاسخ داده می‌شود

یک تحلیل‌گر مسایل سیاسی گفت: روز قدس امسال محکومیت حملات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و واکنشی به فرقه‌گرایی در منطقه خواهد بود.

یک تحلیل‌گر مسایل سیاسی گفت: روز قدس امسال محکومیت حملات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و واکنشی به فرقه‌گرایی در منطقه خواهد بود.

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نواز غزه و موضع‌گیری کشورهای مختلف در قبال آن خاطرنشان کرد: موضع‌گیری‌هایی که در قبال تحولات فلسطین صورت گرفته سیاسی بوده و کشورها بر اساس معادلات قدرت در این رابطه موضع‌گیری می‌کنند و عموما معادله قدرت در جهان به نفع رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه روسای کشورهای غربی می‌دانند اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال مردم غزه جنایت است و طبق مفاد اساسنامه روم که در رابطه با جنایت علیه بشریت تبیین شده است، این رژیم باید به دیوان بین‌المللی کیفری معرفی شود ولی شاهد هستیم که بر اساس همان معادلات قدرت و وقایع پشت پرده هیچ کشوری از محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی صحبت نمی‌کند.

این کارشناس مسایل سیاسی گفت: در حالی که برخی از رهبران کشورها در گذشته به دلیل متهم شدن به جرایمی بسیار سبک‌تر از جنایات رژیم صهیونیستی، طبق اساسنامه روم به دادگاه بین‌المللی کیفری برده و یا با محکومیت ‌های سنگینی در شورای امنیت سارمان ملل متحد محکوم شدند و این امر جدا از محکومیت‌هایی بود که خود آن کشورها علیه متهمان اعمال می‌کردند ولی امروز در قبال حملات و کشتار رژیم صهیونیستی در نوار غزه هیچ‌گونه اقدامی صورت نمی‌گیرد.

فلاحت‌پیشه با اشاره به نفوذ لابی صهیونیستی در جهان خاطرنشان کرد: آنها از این نفوذ به عنوان راهبردی اروپایی – آمریکایی برای سرپوش گذاشتن بر روی جنایات‌شان استفاده می‌کنند و از همین طریق است که به تل‌آویو برای ادامه حملات به غزه چراغ سبز نشان داده می‌شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به درخواست مسئولان برخی کشورها برای برقراری توافق و سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین افزود: ملت فلسطین تا امروز هزینه‌های زیادی را در این جنگ پرداخت کرده‌اند. زیرا هر بار رژیم صهیونیستی با فواصل یک تا دو سال حملاتی را به غزه داشته و طی آن مناطق عملیاتی حماس را منهدم می‌کند و قصدش از این حملات تضعیف حماس است.

این کارشناس مسایل سیاسی ادامه داد:‌ این روند مرتب از سوی رژیم صهیونیستی تکرار شده و هر بار با یک توافق صوری و کوتاه مدت روبرو بوده است ولی به عقیده من یکی از دلایلی که حماس و مردم غزه برای توافق با این رژیم شرطی را مشخص کرده‌اند این است که در آینده از ادامه این سیاست اسرائیلی‌ها جلوگیری کنند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه در صورتی که توافقی بین فلسطین و رژیم صهیونیستی صورت بگیرد این توافق باید شامل شرایطی باشد که مردم غزه آن را بپذیرند، خاطرنشان کرد: اصل موضوع بر سر غزه بوده و اگر قرار است امتیازی برای فلسطینی‌ها گرفته شود تنها به دلیل مقاومت مردم غزه خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین اگر قرار است در توافق، تضمینی در مورد آینده ملت فلسطین داده شود به دلیل جلوگیری از مسائلی است که بارها و بارها از سوی رژیم صهیونیستی برای فلسطینی‌ها به وجود آمده است.

این کارشناس مسایل سیاسی تأکید کرد: وقتی قرار باشد شرایط فلسطین از منظر بین‌المللی بررسی شود دولت فلسطین در سازمان ملل متحد دارای کرسی است ولی اگر قرار است بر روی توافق آتش بس بحث شود باید حتما یک طرف گفت‌وگوها حماس باشد. زیرا بحث آتش بس به حوزه میدانی مربوط می‌شود و حتما نماینده حماس باید در آن حضور داشته باشد.

فلاحت‌پیشه در پایان با اشاره به تظاهرات گسترده در کشورهای مختلف و در حمایت از مردم غزه و همچنین راهپیمایی روز قدس هفته آینده، گفت:‌ تحولات غزه بار دیگر حقانیت فلسطینی‌ها را نشان داد و به عقیده من در روز قدس مسلمانان بار دیگر در عرصه عمومی حاضر شده و با این عمل خود هم پاسخی به جنایات رژیم صهیونیستی می‌دهند و هم واکنشی نسبت به فرقه‌گرایی که دامن سوریه و عراق را گرفته خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N401348

وبگردی