آفتاب

نخست‌وزیر ایتالیا تور آفریقایی خود را از موزامبیک آغاز کرد

نخست‌وزیر ایتالیا تور آفریقایی خود را از موزامبیک آغاز کرد

نخست‌وزیر ایتالیا نخستین رئیس دولت این کشور است که در آغاز یک تور آفریقایی با هدف تقویت روابط تجاری با این قاره به موزامبیک سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا در جریان دیدار با آرماندو گوبزا، رئیس جمهوری موزامبیک گفت: این سفر در نتیجه دعوتی است که اوایل سال جاری میلادی در بروکسل از من شد. مطمئنم که کسی فکر نمی‌کرد من به این سفر بیایم اما الان اینجا هستم.

گوبزا نیز روابط میان ایتالیا و موزامبیک را "عالی" توصیف کرد.

وی با اشاره به حضور گسترده شرکت ایتالیایی "انی"، بزرگترین شرکت صنعتی ایتالیا در بخش انرژی گفت: ما با رضایت و خشنودی کامل این شکوفایی همکاری اقتصادی و روابط تجاری را مشاهده کرده‌ایم.

در این سفر هیات عالی‌رتبه و قدرتمندی از جمله کلادیو دسکالتزی، مدیر اجرایی شرکت انی و همچنین اعضایی از فدراسیون کارمندان ایتالیا، رنتسی را همراهی می‌کنند.

شرکت انی اکتشافات گسترده گاز طبیعی در اعماق آب‌های ساحل شرقی موزامبیک در سه سال اخیر داشته است. موزامبیک پس از یک جنگ داخلی 16 ساله که در سال 1992 میلادی پایان یافت، جدیدا سرپا شده است. دولت موزامبیک برآورد کرده که 50 میلیارد دلار سرمایه برای وارد کردن گاز طبیعی در خط تولید لازم است.

رنتسی گفت: ما مطمئن هستیم که این سرمایه پرداخت می‌شود. 50 میلیارد دلار نه تنها در پروژه‌های گازی بلکه برای رشد این کشور صرف خواهد شد.

ایتالیا و موزامبیک علی رغم فقدان سفرهای رسمی از سوی یکی از رهبران ایتالیا، روابط نزدیکی با یکدیگر دارند.

رنتسی پس از موزامبیک به جمهوری دموکراتیک کنگو و آنگولا سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N401320

وبگردی