آفتاب
پورمختار در گفت وگو با ایرنا خبر داد

بررسی اقدامات بانک ها در واگذاری اعتبارات به شرکت های وابسته در دستور کار کمیسیون اصل 90 مجلس

بررسی اقدامات بانک ها در واگذاری اعتبارات به شرکت های وابسته در دستور کار کمیسیون اصل 90 مجلس

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات بانک ها در واگذاری اعتبارات به شرکت های وابسته در کمیسیون اصل 90 مجلس در حال بررسی است.

محمدعلی پورمختار روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به پرونده های متعدد و مهم مطرح شده در کمیسیون اصل 90 مجلس، گفت: بررسی اقدامات بانک ها در واگذاری اعتبارات به شرکت های وابسته به خودشان از مهم ترین پرونده های مطرح شده در کمیسیون اصل 90 مجلس است.

وی افزود: خود بانک ها به موجب مقررات از انجام فعالیت های اقتصادی ممنوع هستند، ولی اخبار و اطلاعات فراوانی وجود دارد که بانک ها این مساله را رعایت نمی کنند و با تشکیل شرکت های سرمایه گذاری بعنوان یک شرکت معین به اصطلاح مادرتخصصی و شرکت های اقماری فراوان بصورت ضربدری از مجموعه منابع بانک ها استفاده می کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که ما در امر تولید مشکل داریم و افراد برای منابع بسیار کوچک به بانک ها مراجعه می کنند و بانک ها می گویند ما منابع نداریم. برای مثال بانک ها قرض الحسنه ازدواج را پرداخت نمی کنند ولی میلیاردها تومان به این شرکت ها می دهند.

وی گفت: این شرکت ها در عرصه های مختلف از جمله بورس ، صنعت ، واردات ، ساختمان و بهم ریختن بخشی از حوزه های اقتصاد نقش دارند که ما در حال رسیدگی به موضوع هستیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: بررسی فعالیت های دستگاه های فرهنگی در تحقق شعار سال یعنی فرهنگ در کنار اقتصاد و همچنین تاثیر فرهنگ در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی از دیگر موضوعات مورد بررسی این کمیسیون است.

وی افزود: ما بعد از اعلام سیاست های اقتصاد مقاومتی کمیسیون ویژه ای برای نظارت بر این نوع فعالیت ها و گزارش گیری تشکیل دادیم که این موضوع روز سه شنبه در کمیسیون رسیدگی می شود.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس افزود: بررسی موضوع مواد مخدر هم از دیگر پرونده های کمیسیون اصل 90 است که موضوعی کاملا سیاسی است.

وی ادامه داد: به دلیل تلاش های معارضین برای وارد کردن مواد مخدر و دامن زدن به اعتیاد در کشور ما کارکرد دستگاه های مسئول و عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر را بررسی می کنیم.

پورمختار خاطرنشان کرد: البته دولت جدید تلاش هایی در این راستا انجام داده، ولی قرار است روز سه شنبه جلسه ای در این زمینه برگزار شود، تا ما نقص و سهم دستگاه ها را احصا و هم تعیین کنیم کدام دستگاه ها در این راستا کارشان را به خوبی انجام داده اند.

سیام (3) ** 9121 ** د . الف**1415
کد N401277

وبگردی