آفتاب

دویچه وله: داعش یک سوم سوریه را تحت کنترل دارد

دویچه وله: داعش یک سوم سوریه را تحت کنترل دارد

شبکه حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که در پی حملات داعش به مناطقی از سوریه 2100 خانواده در ریف حلب آواره شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، شبکه حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که حملات گروه داعش و سیطره این گروه بر روستاهایی در شهر "کوبانی" موجب آواره شدن 2100 خانواده در ریف حلب شده است.

در این گزارش آمده است که گروه داعش از آغاز ماه جاری میلادی نیروهای نظامی خود را در منطقه "جرابلس" واقع در ریف حلب و شهرک "الشیوخ" با هدف مقابله با نیروهای کرد واقع در این منطقه و شهر "کوبانی" یکی از بزرگترین مراکز کردهای سوریه بیشتر کرده است و درگیری‌های خشونت باری میان گروه داعش و حزب کارگران کردستان ترکیه و نیروهای کرد وابسته به حزب اتحادیه دموکرات کردستان رخ داده است.

در این گزارش آمده است که این درگیری‌ها موجب آواره شدن و مهاجرت تعداد زیادی از سوری‌ها به سمت مرزهای ترکیه و مناطق دیگر شده است.

در این گزارش از شورای امنیت خواسته شده ارسال سلاح برای گروه داعش را ممنوع کرده و تمامی افرادی که به ارسال سلاح دست می‌زنند، محاکمه کند.

در گزارش مذکورهمچنین از مخالفان سوریه خواسته شده در خصوص عدم اعزام نیرو برای گروه داعش، با مسئولان دیگر همکاری کنند.

در ادامه این گزارش از کشورهای منطقه‌ای نیز خواسته شده برای عدم ارسال سلاح به تروریست‌ها، عدم حمایت از آنان و همچنین افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان در ریف حلب اقداماتی اتخاذ کنند.

از سوی دیگر، سایت اینترنتی روزنامه لبنانی النهارنوشت: درگیری‌های شدیدی میان اعضای "دولت اسلامی" و ارتش سوریه در نزدیکی فرودگاه نظامی دیرالزور رخ داد و این یکی از مقرهای استراتژیک در این استان است که همچنان خارج از کنترل این گروه تندرو است. ارتش سوریه نیز دراین راستا اطراف فرودگاه را هدف قرار داد.

رامی عبدالرحمان اظهار داشت: درگیری‌ها در چند متری فرودگاه رخ داده است برای دولت اسلامی سخت است که به نیروهای سوری در این منطقه غلبه کند.

دویچه وله نیز نوشت: گروه ناظران حقوق بشر سوریه که مرکز آن در بریتانیاست، اعلام کرد که سازمان تروریستی "دولت اسلامی" چندین منطقه دیگر در نزدیکی شهر دیرالزور را از دست نیروهای ارتش سوریه خارج کرده و به تصرف خود درآورده است.

به این ترتیب بیشتر مناطق شمال و شرق سوریه تحت کنترل اعضای "دولت اسلامی" (داعش سابق) قرار دارد. این گروه تروریستی به گفته گروه ناظران حقوق بشر سوریه تاکنون موفق شده یک سوم خاک سوریه را به تصرف خود درآورد.

به گفته گروه ناظران حقوق بشر سوریه، چند روز پیش تروریست‌های "دولت اسلامی" موفق شدند شهر استراتژیک دیرالزور را در سوریه تصرف کنند.

همچنین خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه داعش نام استان دیر الزور را تغییر داده و نام ولایت خیر را بر آن نهاده است

و از این نام در بیانیه‌ها و معاملات رسمی استفاده می‌شود!

نیروهای این گروه تروریستی به این ترتیب بیشتر مناطق استانی به همین نام "دیرالزور" را نیز تصرف کرده‌اند. تنها بخش‌های کوچک و از جمله فرودگاه نظامی دیرالزور هنوز در دست نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

گروه ناظران حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که درگیری برای بازپس‌گیری منطقه گازی "شاعر" در استان حمص که توسط دولت اسلامی تصرف شده بود، همچنان ادامه دارد.

گروه ناظران حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه از راه هوا نیز به تکفیری‌های داعش حمله کرده است.

اعضای داعش موفق شده بودند منطقه گازی "شاعر" را در استان حمص به تصرف خود درآورند.

دیده بان حقوق بشر سوریه تصریح کرد که تعداد کشته‌ها در اطراف منطقه گازی به 115 تن رسیده در حالی که سرنوشت 250 تن دیگر نامشخص است و اکثر کشته‌ها نگهبانان و نیروهای دفاع ملی و کارگران این منطقه گازی هستند واعضای داعش آنها را بعد از به اسارت درآوردن اعدام کرده‌اند.

رامی عبدالرحمان، رئیس گروه ناظران حقوق بشر سوریه پیشتر دولت اسلامی را به جنایات جنگی متهم کرده بود.

استاندار حمص حمله به این منطقه گازی را تایید کرده و در این رابطه از "قتل‌عام" مردم بی‌گناه توسط تروریست‌ها سخن گفته بود.

از سوی دیگر، در ویدئوهایی که گفته می‌شود از طرف ستیزه‌جویان دولت اسلامی در اینترنت قرار داده شده‌اند می‌توان ده‌ها جسد را دید که بسیاری از آنها تکه‌تکه شده‌اند. در یکی از ویدئو یکی از تروریست‌ها بالای سر یک جسد به آلمانی صحبت می‌کند و از اصلاحات عربی نیز استفاده می‌کند.

اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان اعلام کرده است که از زمان شروع جنگ داخلی در سوریه بیش از ۳۲۰ تندرو آلمانی از این کشور به سوریه رفته‌اند.

انتهای پیام

کد N401223

وبگردی